နိဂံုးသို႔ …

နိဂံုးသို႔ …Meditation-leaf

လူ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည္ လူတစ္ေယာက္ ေသသြားသည္ ။ထိုသို႔ ေသသြားေသာ အဆံုးနိဂံုးသို႔ လမ္းေၾကာင္းကို မိမိရဲ႕ အသိဥာဏ္အတြင္းမွာ နားလည္သေလာက္ ရွင္းျပ ေဆြးေႏြးျပျခင္းသာပါ ။

ဓမၼ

ဓမၼ ဆိုသည္မွာ .. တရား .. .. ဘယ္လိုတရားလဲဆိုရင္ အမွန္တရား …။ ဘယ္လိုမွန္တာကို ဆိုလိုသလဲ ဆိုရင္ျဖင္႔ . ေလာကီ ေရာ ေလာကုတၱရာေရာ နည္းလမ္းနွစ္သြယ္ျဖင္႔ .. စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ တြက္ခ်က္ စစ္ေဆးနိုင္တဲ႔ တရားပင္ျဖစ္သည္  ။ အဲ႔ဒီလို စစ္ေဆးတဲ႔အခါမွာလည္း လံုးဝ မွန္ကန္ေနမွ ဓမၼ လို႔ ေခၚဆိုပါလိမ္႔မည္  ။ ေလာကီ ဆိုသည္မွာ.. လူမွဳေရးေလာကထဲက သားေရး သမီးေရး စီးပြားေရး လူမွဳေရးေတြကို ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ေပသည္ ..။ ေလာကုတၱရာဆိုသည္မွာလည္း ေလာက လူ႔သဘာဝ အတြက္ ဆင္းရဲျငိမ္းရာ ၊ ဒုကၡ လြတ္ရာ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း တည္ရွိရာ ၊ ေသျခင္းတရားကုိ ေအာင္နိုင္ျခင္းသေဘာ စသည္႔ ဘဝရဲ႕ အနွစ္ ၊ သံုးဆယ္႔တစ္ဘံုသားေတြရဲ႕ အျမင္႔ျမတ္ဆံုးေနရာ ၊ ပညာရွိတို႔ အလိုရွိအပ္တဲ႔ အရာ .. အဲ႔ဒီ ေနရာကို တရားဓမၼ သို႔မဟုတ္ ေလာကုတၱရာ ေရးရာလို႔ ေခၚဆိုပါသည္ ။

ရုပ္နဲ႔ နာမ္

ရုပ္ ဆိုသည္က ထိေတြကိုင္တြယ္ ျမင္နိုင္စြမ္း ေပးနိုင္ေသာအရာအားလံုးကို ဆိုလိုျပီး နာမ္ဆိုသည္မွာက ေတြးေတာၾကံစည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ပိုင္းျဖတ္တတ္သည္႔ မျမင္နိုင္ေသာ အာရံုခံအရာဟု ဆိုလိုေပသည္။ ရုပ္တိုင္းဟာ အၾကြင္းမဲ႔ မျမဲေသာတရား  ။ ျဖစ္တည္လာတိုင္း ျပန္ပ်က္သြားတာခ်ည္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ထို႔အတူ နာမ္တိုင္းဟာလည္း ျဖစ္တည္ျပီး ျပန္ပ်က္တဲ႔ အစားပင္ ျဖစ္သည္ ။ ဒီရုပ္နဲ႔နာမ္ကို လူတိုင္းအသိအျမင္ေတြထဲမွာေတာ႔ အျမဲတေစ တည္ရွိေနမဲ႔ အရာဟုသာ … ျမင္ေနၾကေလသည္ ။ ဒါဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ .. အသိဥာဏ္ရဲ႕ နက္နဲမွဳ အပိုင္း အားမေကာင္းေသးလို႔သာပင္ ျဖစ္သည္ ။ သညာအသိ ျဖစ္တဲ႔ အေပၚယံအသိေတြေၾကာင္႔ .. ပညာအသိထိ မထိုးထြင္း မျမင္နိုင္သမွ်ကာလပတ္လံုး .. ထိုသူသည္ မိမိရဲ႕ဘဝ မိမိရဲ႕တည္ရွိေနျခင္းကို ျမဲသည္ဟု အတြင္းစိတ္ပိုင္းက ယူဆေနပါလိမ္႔မည္ ။

ဘဝနွင္႔ ဓမၼ

ဘဝ .ရွိလာသည္ ။ ေမြးဖြားခဲ႔ျပီး ၾကီးျပင္းလာျပီ … မၾကာမွီ အိုမင္းလာကာ ျပန္လည္ အဆံုးသတ္ ေသဆံုးသြားရပါလိမ္႔မည္ ။ ဒါကို ဘဝတစ္ခုဟု လူတိုင္း သတ္မွတ္ထားၾကသည္ ။ ထို႔အထဲကမွ လူဟူတဲ႔အသိနဲ႔ ပညာမ်က္စိတပ္ျပီး ထိုးထြင္းၾကံဆကာ ဘဝထဲက ဓမၼကို ထုတ္ေဖာ္တတ္ဖို႔လုိေပသည္ ။ ဘဝမွ ဓမၼတရားသေဘာကို သေဘာမေပါက္သြားဘူးဆိုရင္ျဖင္႔ ခုလို ရရွိလာတဲ႔ လူ႔ဘဝဟာ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ေတာင္လို ပံုပင္ ပံုပါေစ  ၊ ဇိမ္ခံပစၥည္းေတြလည္း ကမာၻနွင္႔အမွ် ျပည္႔ေလာက္ေအာင္ ပိုင္ဆိုင္ထားခ်င္လည္း ထားပါေစ .. ဘဝျဖစ္တည္မွဳ နဲ႔ နွိဳင္းဆလိုက္မယ္ဆိုရင္ တန္ဖိုးျခင္းမွာ မယွဥ္သာေအာင္ ဓမၼသေဘာက အျမဲလိုလို ထိပ္ဆံုးမွာပင္ ရွိေနပါလိမ္႔မည္ ။ အဲ႔ဒီလို ျမင္နိုင္ဖို႔မွာကလည္း ျမင္နုိင္စြမ္း ပညာ ရွိပါမွ ျမင္နိုင္ျပီး ေလာဘမက္ေမာ ကိေလသာ ထူေျပာေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တို႔အတြက္ ျမင္နိုင္မွဳ မဲ႔ေနပါလိမ္႔မည္ ။

ဘဝနွင္႔ ေနနည္း

ဘဝသည္ ထိုသို႔ ျဖစ္လွ်က္ ထိုသို႔ပ်က္တတ္သည္ဟု သိထားၾကေလသည္ ။ ထိုသို႔သိျပီး ဓမၼလမ္းကို အျပီးတိုင္ လိုက္နာနိုင္မည္ ဆိုလွ်င္ကား ေကာင္းပါ၏ ။ ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ .. ေလာကီဘက္လည္း လမ္းျပတ္ ေလာကုတၱရာဘက္လည္း မေပါက္ေျမာက္ဆိုရင္ေတာ႔ .. လူအမ်ား ကဲ႔ရဲ႕စရာ ျဖစ္တဲ႔အျပင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုပါ ကဲ႔ရဲ႕တတ္သည္႔အထိ ျဖစ္လာပါလိမ္႔မည္ ။ သက္မဲ႔ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြသည္ .. မိမိတို႔မေသခင္ အသံုးျပဳလို႔ရတဲ႕ အေထာက္အပံ႔ေတြသာပင္ ။ ေသသြားျပီဆိုတာနဲ႔ ကၽြန္ဳပ္တို႔ ခ်စ္လွပါျပီဆိုတဲ႔ ဒီခႏၶာ ဒီစည္းစိမ္ နဲ႔ ဒီေမြးခ်င္းမိဘ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြကို ထားခဲ႔ရမွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္ ။ ဒီေတာ႔ ဆိုင္နိုင္တံုး ဆိုင္သည္ မဆိုင္တဲ႔အခ်ိန္ ဘာမွ မဆိုင္ေတာ႔တာမို႔ … စြဲလမ္းမွဳ မျပင္းျပပဲ ဓမၼသေဘာတရားနဲ႔သာ နွလံုးသြင္းေနတတ္ဖို႔ လိုေပသည္ ။ လူမွဳ ကိစၥေတြလည္းလုပ္ ဓမၼသေဘာေတြလည္း ဆင္ျခင္ရင္း .. အျမင္႔ျမတ္ဆံုးေနရာသို႔တိုင္ ခ်ဥ္းကပ္ေစခ်င္သည္ ။

ဘဝရဲ႕ ဓမၼ

ဘဝနဲ႔ ရင္းျပီး .. ဘဝနဲ႔စာျပီး ေတြးေခၚ ပိုင္းျဖတ္ သံုးသပ္ၾကည္႔မယ္ဆိုပါက .. ျဖစ္ခဲ႔တဲ႕ အရာအားလံုး ၊ ရွိခဲ႔တဲ႔ ပိုင္ဆိုင္မွဳ အားလံုး မျမဲေသာ တရားမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္ ။ ထို႔အတူ ျဖစ္ေနဆဲ ၊ ပိုင္ဆိုင္ေနဆဲ အရာမ်ားသည္လည္း မျမဲတာေတြခ်ည္းပင္ ။ ေနာက္ျဖစ္လာမဲ႔ အနာဂတ္ဆိုတာသည္လည္း အသစ္ေတြထပ္ျဖစ္ရင္း မျမဲျခင္းေတြသည္သာ အစဥ္ စိုးမိုး ျဖစ္ေပၚလာမွာ မလြဲပါေပ ။ ခုလို ရလာတဲ႔ ဒီဘဝ ျပန္လည္လို႔ မပ်က္ေသးခင္ အသိဥာဏ္အလင္း မလင္းလက္သြားဘူးဆိုရင္ျဖင္႔ … သံသရာမွာ ထပ္ထပ္ျပီး ေမွ်ာေပရံုပဲ ရွိပါလိမ္မည္္ ။

သံသရာ ဟူသည္

အဆက္မျပတ္ပဲ လည္ပတ္ေနျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္ ။ ဘာေၾကာင္႔ အဆက္မျပတ္လဲဆိုရင္ ကၽြန္ဳပ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေတြေၾကာင္႔ ပင္ျဖစ္သည္ ။ တခ်ိဳ႕ကဆိုသည္   “သံသရာဆိုတာ စိတ္အစဥ္တန္းၾကီးတဲ႔ ”… ဟုတ္ပါလိမ္႔မည္ ။ စြဲလမ္းစိတ္ အေႏွာင္အတြယ္ေၾကာင္႔ အသစ္အသစ္ေတြထပ္ျဖစ္ရင္း ကပ္ညိကာ အခ်ိတ္အဆက္ေတြနဲ႔ သံသရာလည္ပတ္ေနမွဳကို ျဖစ္ေပၚေစပါသည္ ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္မွာကား ထိုကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေပၚမွဳကို မျမင္နိုင္ ပ်က္သြားျခင္းကိုလည္း မျမင္နိုင္ ..။ မျမင္နိုင္ျခင္းဆိုသည္မွာ လိုခ်င္ျခင္းေလာဘ ၊ ေတြးေခၚစဥ္းစားမွဳကင္းျခင္း ေမာဟ ၊ အျမတ္ထြက္တတ္ျခင္း ေဒါသေတြေၾကာင္႔ပင္ မိမိတို႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ကို မျမင္နုိင္ပဲ ဖံုးလႊမ္းသြားျခင္းသာျဖစ္ေပသည္  ။ ဒီလိုနဲ႔ ဘဝ သံသရာ လည္ျခင္း မဆံုးေလသည္ ။

သံသရာတြင္းက ကံ

ကံဟူသည္က ျပဳလုပ္ျခင္း ။ ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင္႔ သက္ေရာက္မွဳ အက်ိဳး ျဖစ္ေပၚေလသည္ ။ ဒါကို ကံကံရဲ႕အက်ိဳးဆိုျပီး အတိုေကာက္ ေခၚေပသည္ ။ ထို ရရွိလာတဲ႔ အက်ိဳးကို ထပ္ျပီး မိမိက ခံစားစံစားရင္း ဘဝတစ္ခုစာ ကုန္ေလသည္ ။ မိမိတို႔ဆီမွာ ရရွိလာတဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ … ကံဟာ ေကာင္ျခင္း ဆိုးျခင္းသည္  မိမိျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ အတိတ္ကံေၾကာင္႔သာ ျဖစ္တည္လာရေပသည္ ။ အလုပ္လုပ္ျခင္းေၾကာင္႔ ၾကီးပြားသလို … ရိုးသားျခင္း ၊ ေျဖာင္႔မတ္ျခင္းေၾကာင္႔ လူရိုေသ ရွင္ရိုေသ ျဖစ္လာရေပသည္ ။ ေရဆာတဲ႔အခါ .. ေရေသာက္ျခင္း ကံေၾကာင္႔ ေရဆာေျပျခင္း အက်ိဳးဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာသလို ေလာကအတြင္းက ဘယ္အမွဳဘယ္အရာမဆို ကံ ကံ၏အက်ိဳးဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ လုပ္ခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္႔ ရရွိတဲ႔ အက်ိဳးေတြသာပင္ ျဖစ္ေပသည္ ။

အဲ႔ဒီေတာ႔ ယခု မိမိပိုင္ဆိုင္တဲ႔ ဘဝအတြက္ .. အေကာင္းဆံုး အမွန္ကန္ဆံုးနဲ႔ ျဖစ္ေပၚဖို႔ .. မိမိဘာလုပ္မလဲ ၊ ဘာေတြကို အေလးထားမလဲ ဆိုတာသည္ သိသာထင္ရွား ပံုေပၚေနပါသည္ ။ အမွန္တကယ္ေတာ႔ လက္ရွိ ျဖစ္ျဖစ္လာတဲ႔ ပစၥဳပၸန္အခ်ိန္တိုင္းမွာ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖို႔သာ လိုေပသည္ ။ လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မိမိအတြက္ မိမိနွင္႔သာဆိုင္ျပီး တျခားသူေတြအတြက္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္နွင္႔သာဆိုင္ေပသည္ ။ ဝင္စြက္ဖက္ ျပဳျပင္လို႔လဲမရ . ။ ကိုယ္႔ကံကေပးတဲ႔ အက်ိဳးရလဒ္ကိုလည္း ဖဲ႔ေပးလို႔လည္း မရ ။ သူ႔ကံေၾကာင္႔ သူ႔အက်ိဳး ကိုယ္႔ကံေၾကာင္႔ ကိုယ္႔အက်ိဳး အသီးသီး ရရွိေနျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္ ။ တကယ္ေတာ႔ ဘဝသည္ ရိုးရွင္းလွသည္ ။ မရိုးရွင္း ျဖစ္ေနရသည္က လိုခ်င္ေလာဘ လူ႔ရမၼက္ေတြေၾကာင္႔သာ ျဖစ္ေပေတာ႔သည္ ။ ဒီေတာ႔ လိုရာကိုသာ ေဆာင္ယူတတ္ေစဖို႔ မိမိအသိဥာဏ္ကို ျမင္႔သထက္ ျမွင္႔နိုင္ဖို႔ လိုေပသည္ ။

ေနာက္ဆံုး … အိုျပီ .. နာျပီ .. ေသရပါေတာ႔မည္ .. ဆိုေတာ႔မွ … ဘယ္သူေတြ ငါ႔ကို ကယ္နိုင္မလဲ ေတြးေတာေနရမွဳသည္ ကိုယ္႔ရဲ႕ အသံုးမဝင္ေတာ႔ျခင္း နည္းလမ္းကို ခ်ခင္းျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္ ။ တကယ္ေတာ႔ မိမိသည္သာ မိမိရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္သာ ျဖစ္ေပသည္ ။ အရြယ္ရွိခ်ိန္ အခ်ိန္ရတဲ႔အခ်ိန္ေတြတုန္းက  ေသေရးကို မေၾကာက္ပဲ ေတြးတတ္ဖို႔လိုခဲ႔ေပသည္ ။ အခ်ိန္လြန္ ထြက္ခြာခ်ိန္နီးမွ ေသေဘးကေန ဘယ္တရားမွ မကယ္နိုင္ျပီ … ။ ဒီလိုနဲ႔ .. ကံဇာတ္ဆရာ အလိုက် လုပ္ခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ ရရွိျခင္း ျဖစ္ေပၚျခင္း အက်ိဳးေတြနဲ႔ ေနာက္ဘဝမ်ား ထပ္ထပ္ျဖစ္ကာ သံသရာဟူသည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာရေပသည္ ။

သံသရာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လင္းရမယ္ဆိုရင္ … လည္ပတ္ေနတဲ႔ စက္တစ္ခုကို ရပ္တန္းက ရပ္ေစလိုပါက ထိုစက္ရဲ႕  ရပ္တဲ႔ခလုတ္ ၊ ရပ္ေစမဲ႔ အရာကသာ တတ္စြမ္းပါလိမ္႔မည္ ။ ထို႔အတူပဲ သံသရာကို ရပ္တန္႔ခ်င္ရင္ေတာ႔ သံသရာကို လည္ေစတဲ႔ေနရာကိုသာ ေတြ႔ေအာင္ရွာျပီး ရပ္လိုက္မွ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။ ဆင္းရဲ တဲ႔သေဘာ မလိုခ်င္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေနရတဲ႔ ဒုကၡေတြက လြတ္ကင္းနိုင္ေစဖို႔ ဘဝအဆံုးသတ္ ေနမဝင္ခင္ ရယူနိုင္ၾကေစ .. ၾကိဳးစားနိုင္ၾကေစ .. လံုးလဝီရိယေတြျဖင္႔ အားထုတ္နိုင္ၾကပါေစလို႔သာ ဆႏၵျပဳနိုင္ပါေတာ႔သည္ ။

ဘာေန

၂၁ ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၊ ၂၀၁၃

Advertisements

leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s