ပဥၥသီလံ

ပဥၥသီလံ

လူ႔ေလာက ၾကီးထဲမွာ .. ေနေနရခိုက္ .. က်ေနာ္တို႔တေတြအတြက္ တရားေသာ အမွဳ ၊ တရားေသာအျပဳ ၊ တရားေသာ သေဘာထားမ်ား ရွိေနပါမွ .. စိတ္ထဲ သန္႔ရွင္း အမွန္တကယ္ ခ်မ္းသာျခင္းဆိုတာေတြ ပိုင္ဆိုင္မွာပါ .. ။ လူလို႔ ေခၚဆိုခံထားရတဲ႔ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ  စြမ္းရည္ရွိၾကပါတယ္ .. အဲ႔စြမ္းရည္ကေတာ႔ ေကာင္းျမတ္ျခင္း မေကာင္းျမတ္ျခင္း ကို ခြဲျခားနိုင္တဲ႔ စြမ္းရည္ပါပဲ .. ။ အဲ႔ဒီ စြမ္းရည္ဟာ ထူးျမတ္ျခင္းပါ .. အဲ႔ဒီလို ထူးျမတ္တဲ႔ အရည္အခ်င္းရွိတဲ႔ ခုလို လူ႔ဘဝ ရလာခိုက္ .. အဲ႔ဒီစြမ္းရည္ေတြကို သံုးျပီး ေနပါမွ .. က်ေနာ္တို႔ရဲ႕  ဘဝတန္ဖိုးဆိုတာဟာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားသဖြယ္ တန္ဖိုးမ်ားျဖင္႔ ရွိေနပါလိမ္႔မယ္ .. ။

လူ႔ျပည္မွာ ေရာက္လာတဲ႔ လူေတြအားလံုးဟာ ေမြးဖြားၾကီးျပင္း အိုမင္း ေသေၾက ပ်က္စီး သေဘာတည္း ဆိုတဲ႔ နိယာမ ေအာက္မွ ကိုယ္စီ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြနဲ႔ ကျပ တင္ဆက္ အခ်ိန္တန္ ကလကာပိတ္ ျပီးဆံုးသြားကာ ထိုရလာတဲ႔ဘဝ အျပီးသတ္ သြားသည္ေပါ႔ .. ။ ဘဝမွာ သူသူကိုကို ပါပဲ .. အျမင္႔ျမတ္ဆံုး တန္ဖိုးၾကီးေတြ မရနိုင္ေတာင္မွ သင္႔တင္႔တဲ႔ တန္းဝင္ လူ႔အဆင္႔အတန္းမွီတဲ႔  တန္ဖိုးရွိတဲ႔ဘဝေလးေတာ႔ ရခ်င္ၾကသား . ။ ဒါေပမဲ႔  ယခု လူအမ်ားစု ျဖစ္ေနတာက .. အျပည္႔တင္ထားတဲ႔ ဖရဲသီးလွည္း တစ္စီးကို ေနရာေရြ႔ေနရသလိုပါပဲ .. တစ္လံုးခ်င္းစီ ေရြ႔လို႔ နုိင္နင္းပါလွ်က္ လွည္းတစ္စီးလံုးကိုမွ ေရြ႔ခ်င္သူေတြမ်ားေနေတာ႔ .. အားရွိသမွ် တြန္းေပမဲ႔ မေရြ႕နိုင္ပဲ အခ်ိန္ကုန္လူပန္း စိတ္ေမာၾကီးေပါ႔ . ။

အဲ႔ဒီ ဥပမာလိုပါပဲ .. လူ႔ေလာကတန္ဖိုးရွိတာမ်ားကို အတံုးအတစ္လိုက္ ခ်က္ခ်င္းလုပ္လို႔ မရနိုင္ပါဘူး .. ဒီေတာ႔ နည္းနည္းခ်င္းစီ နုိင္သမွ် တတ္သမွ် ေရြ႕ယူရင္း တန္ဖိုးေတြ တျဖည္းျဖည္း ျမွင္႔ၾကရမွာပါ .. ။ တကယ္ေတာ႔ က်ေနာ္အပါအဝင္ ခုေခတ္ လူငယ္ေတြဟာ ဟိုအရင္ေခတ္က လူေတြထက္ ပိုေတာ္ရရ မွာပါ .. ။ ဘာလို႔လဲဆို အမွားေတြကို သူတို႔ အရင္ ျဖတ္သန္းျပီးခဲ႔ျပီေလ .. ျဖတ္သန္းျပီးလို႔ ရခဲ႔တဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို က်ေနာ္တို႔အတြက္ စာျဖင္႔ ျဖစ္ေစ ၊ သေကၤတျဖင္႔ ျဖစ္ေစ ၊  လက္ဆင္႔ကမ္းျခင္းျဖင္႔ ျဖစ္ေစ ခ်န္ထားခဲ႔ၾကပါတယ္ .. ။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ထိုစာေတြမွ တဆင္႔ သူတို႔ေပးထားခဲ႔တဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ၾကိဳတင္သိရွိ ခန္႔မွန္းရင္း ေနာက္ထပ္ ပိုအဆင္႔ျမင္႔တာေတြကို လုပ္ေဆာင္ရပါမွ လူေတာ္တန္း ဝင္လာပါလိမ္႔မယ္ .. ။

ေခါင္းစဥ္မွာ က်ေနာ္ ေရးထားတာက .. ပဥၥသီလံ တဲ႔ .. ဘာသေဘာလဲ ဘယ္လိုအနက္လည္း ဖတ္မိသူမ်ား ခြဲျခားတတ္ပါလိမ္႔မယ္ ..။ ခြဲျခားရာမွာလည္း စာဖတ္နည္းသူနဲ႔ စာဖတ္ရင္႔သူမ်ားအၾကား အေတြးမ်ား ကြဲျပားေနပါလိမ္႔အံုးမယ္ .. ။ တကယ္ေတာ႔ ပဥၥ ( ငါးခု) သီလံ ( သီလ = အက်င္႔ ) ေပါ႔ဗ်ာ .. ။ ငါးပါးသီလ လို႔ ဆိုလိုခ်င္မိတာပါ ..။ ငါးပါးသီလ လို႔ က်ေနာ္ ေျပာလို႔ လူငယ္ေတြမ်ား .. တရားဘက္သေဘာၾကီးပါလို႔ မျမင္ေစခ်င္ပါ .. ။ ငါးပါးသီလ ဆိုတာက အဆင္႔ျမင္႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ အက်င္႔ သိကၡါ ပါပဲ .. ။ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ေတာ႔ အဲ႔ဒီအက်င္႔ကို ထိန္းနိုင္ရပါမယ္ .. ။ ဒါမွ လူဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ တန္ဖိုးရွိရွိ လူသား ျဖစ္လာမွာပါ ။ ( ေျပာသာေျပာရပါတယ္ ထိန္းနိုင္သူ ရွားေနတဲ႔ေခတ္ပါ ) ။

ခုေခတ္ လူငယ္ေလးမ်ား ကို ေတာ္ေတာ္ အားေပးခ်င္မိပါတယ္ .. ။ လူၾကီး လူလတ္မ်ားကိုေတာ႔ ကိုယ္႔ထက္ ေတာ္တတ္ သူမ်ားအျဖစ္ မွတ္ယူထားပါတယ္ .. ။ ခု ေနာက္တက္လာမဲ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကေလးမ်ားဟာ .. တို႔တုိင္းျပည္နဲ႔ တို႔လူမ်ိဳး ဆိုတဲ႔ နိုင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ကာ အနာဂတ္ အတြက္ ခ်ိန္ထိုးခံရတဲ႔ သူမ်ားပါ ။ သူတို႔ေတြမွာ ရွိသင္႔တာက . ေစာေစာေလးက ေျပာတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရွိသင္႔ ရွိထိုက္တဲ႔ အက်င္႔ေတြပါပဲ ။ ဒါေပမဲ႔ လူ႔ဘဝမွာ အဲ႔ဒါမရွိရင္ အသက္မရွင္နိုင္ဘူးတဲ႔လား ဆိုရင္ ရွင္နုိင္ပါတယ္ဗ်ာ .. သို႔ေသာ္ စိတ္ထားမွာေတာ႔ ညစ္ႏြမ္းေနမွာ ေသခ်ာပါပဲ .. ။ ဒီေတာ႔ ေသခ်ာ စဥ္းစားျပီး ဒို႔တေတြ လုပ္သင္႔ လား လိုက္နာသင္႔လား ေဝခြဲၾကေပါ႔ .. ။ ဒါမွ လူမည္မွာ ။

ငါးပါးေသာ လူ႔က်င္႔ဝတ္မွာ .. ( ၁) သူမ်ား အသက္ကို သတ္ျခင္း  ။ မလုပ္သင္႔ပါဘူး သက္ရွိဆိုတာ သတၱဝါေတြပါ .. တိရိစာၦန္လည္း သက္ရွိ လူလည္း သက္ရွိ .. အားလံုး ေသာ သက္ရွိေတြဟာ သတၱဝါ ေတြပါပဲ .. ။ က်ေနာ္တို႔မွာ မိမိကိုယ္ကိုယ္အေနနဲ႔ ကိုယ္႔အသက္ကို တန္ဖိုးထားသလို သက္ရွိတိုင္းဟာလည္း သူတို႔အသက္ကို တန္ဖိုးထားၾကတာပါပဲ .. ။ ကိုယ္ေတြမေသခ်င္သလို သူတို႔ေတြဟာလည္း မေသခ်င္ၾကပါဘူး ။ ဒီေတာ႔ သူမ်ားအသက္ကို မသတ္ပါဘူးဆိုတဲ႔ အက်င္႔ကေလး ေမြးျမဴသင္႔ပါတယ္ ။ ကိုယ္ဟာ အဆင္႔အတန္းရွိလူရယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားရင္ေပါ႔ … ။ ေမြးျမဴၾကပါ ထိုအက်င္႔ကို ေစာင္႔ထိန္းၾကပါ .. က်ေနာ္မွ အထူးတလည္ ေလးစားပါသည္ ။

နံပါတ္ ( ၂) အေနနဲ႔  သူမ်ားပစၥည္းဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း ။ ဒါကိုေတာ႔ လူတိုင္းမၾကိဳက္တဲ႔ အရာပဲ .. ။ ဘယ္သူမွ ကိုယ္႔ပစၥည္းကို သူမ်ား ခုိးတာ မခံခ်င္ၾကဘူး ထို႔အတူ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္း  အမ်ားအလယ္မွာ သူခိုးဟု မထင္ျမင္ေစခ်င္ၾကဘူး ။ သို႔ေသာ္လည္း ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ထဲမွာ လူေတာ္လူေကာင္း ရွိသလို လူဆိုးလူညံ႔လည္း ရွိတာမို႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ  ခုိးတဲ႔သူမ်ား ရွိေနျပီး မကင္းနုိင္ပဲ ရွိေနပါေသးတယ္  ။ ခိုးျခင္းဆိုတာ ဘယ္လိုခိုးတာမ်ားလဲဟ လို႔ ေမးမယ္ဆိုရင္ .. ။ သူမ်ားမသိေအာင္ လိုတာထက္ ပိုျပီး အျမတ္ထုတ္ထားျခင္း .. အဲ႔ဒါဟာ သူခိုးပဲ ။ တန္ရာတန္ေၾကး ယူထားျပီး အလုပ္လုပ္ရာမွာ တန္ရာတန္ေၾကး မလုပ္နုိင္သူမ်ား ဟာလည္း သူခိုးပဲ ( ေရသာခိုျခင္းကို ဆိုလိုသည္ ) ။ လူလိမ္ ေတြဟာလည္း သူခိုးပဲ ။ဟင္ .. ဒါဆို သူခိုးခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ႔ လို႔ ဆိုရင္  ဟုတ္တယ္ သူခိုးခ်ည္းပဲ .. ။ အဓိကကေတာ႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သူခိုး မျဖစ္ေစဖို႔  အခ်က္ကေလးပါပဲ .. ။ ဒီေတာ႔ အဆင္႔အတန္းျမင္႔ လူလို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္မွတ္ထားတယ္မလား .. ဒါဆို ကိုယ္ မရသင္႔တာ သူမ်ား မသိ ၊ ခြင္႔မျပဳ ၊မေက်နပ္ တာမ်ိဳး မယူနဲ႔ေပါ႔ဗ်ာ .. ။ ဒါကိုလိုက္နာနိုင္ျပီဆိုရင္ေတာ႔ နွစ္ခ်က္ လံုသြားျပန္ျပီ .. ။

နံပါတ္ ( ၃) သူတပါး ကာမပိုင္ သားမယားအား ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္း  ။ ဟယ္ .. ဒါကေတာ ကင္းၾကဘူးဟ လို႔ ဆိုေလမလား .. ။ ကင္းသည္ျဖစ္ေစ မကင္းသည္ျဖစ္ေစ လူကေတာ႔လူပါပဲ .. ။ ကာမ ဘံုမွာ ေနေနရတဲ႔ ျဖစ္လာရတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ ဒီစိတ္ဘယ္ကင္းမလဲ .. သို႔ေသာ္ ေစာင္႔စည္းျခင္းေတာ႔ လူမွာ ရွိသင္႔တာေပါ႔ဗ်ာ  ။ ေလာကမွာ ကိုယ္႔အတြက္ ခ်စ္သူ ခင္သူ ဘဝအေဖာ္ေတြဆိုတာ မရွားပါဘူး ( ရွားတဲ႔သူလည္း ရွိေကာင္းရွိမေပါ႔  🙂 ) ဒါေပမဲ႔ သင္႔ရာ သင္႔ရာ  ရွိၾကပါတယ္ .. ။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္႔နဲ႔ နီးစပ္ရာ မွာ ဆက္ဆံေနၾကရတဲ႔ သူမ်ား သားမယား လင္ေယာက္်ား ေတြကို မျပစ္မွားဖို႔ လိုအပ္ပါသဗ်ာ .. ။ ဒါေတာ႔ ေစာင္႔စည္းၾကပါ ။ လူပဲ လုပ္နုိင္ရမွာေပါ႔ .. ။ ကိုယ္က ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အဆင္႔အတန္းရွိသတ္မွတ္ထားျပီးသားပဲ ေစာင္႔စည္းပါ ။ အကယ္၍ စိတ္က အဲ႔ဒီပစ္မွားတဲ႔ဘက္ ကိုယ္သတိမထားမိပဲ ယိုင္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ပါ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတိေပးပါ .. ငါဟာ အဆင္႔အတန္းရွိတဲ႔သူဆိုတာကိုေပါ႔ .. ။ ဟုတ္ပါတယ္ သင္ဟာ အဆင္အတန္းရွိတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ပါ .. ။

နံပါတ္ ( ၄ ) မုသားစကား ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကား ။ ဒါကေတာ႔ လူတိုင္းနည္းပါ း မကင္းၾကဘူးတဲ႔ ဟုတ္ပါတယ္ က်ေနာ္လည္း မကင္းပါဘူး ဒါေပမဲ႔ . ကင္းေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနပါတယ္ မုသားသံုးဖို႔ အခြင္႔ၾကံဳလာရင္ေတာင္ အထက္က က်ေနာ္ဆိုခဲ႔သလိုပဲ ငါဟာ အဆင္႔အတန္းရွိတဲ႔ လူတစ္ေယာက္လား ဆိုတာ ျပန္ေမးလိုက္ပါတယ္ .. ။ တကယ္ေတာ႔ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျမွင္႔တင္ခ်င္မိတာပါပဲ ..။ အားလံုးလည္း ထို႔အတူျဖစ္မွာပါ ။ မုသားမပါ လကၤာ မေခ်ာ ဆိုတဲ႔ စကားရွိေပမဲ႔ ထိုစကားဟာ ပညာရွိစကား မဟုတ္လို႔ မလိုက္နာသင္႔ပါဘူး ။  မုသားသံုးလိုက္လို႔ ဘာျဖစ္သြားမယ္ ညာျဖစ္သြားမယ္ထက္ စင္ၾကယ္ျခင္းကို ၊  ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းျခင္းကို ညစ္ေထးေစတာေတာ႔ အမွန္ပါပဲ ။ အားလံဳး မကင္းနုိင္ၾကေပမဲ႔ ကင္းသထက္ ကင္းလာေအာင္  ၊ အက်င္႔ထူရာကေန ပါးလာေအာင္  ၊ ပါးရာကေန လံုးဝမရွိသည္႔တိုင္ေအာင္ တျဖည္းျဖည္း ခ်ဥ္းကပ္ ေစာင္႔စည္းၾကေစလိုပါတယ္ ။ ဒါမွသာ အမ်ားနွစ္သက္တဲ႔ အဆင္႔အတန္းရွိတဲ႔သူ ျဖစ္လာပါလိမ္႔မယ္ ။

နံပါတ္ ( ၅ ) ေသရည္ေသရက္ ေသာက္စားမူးရစ္ျခင္း ။ ေယာက္်ားမ်ားအားလံုးနီးပါ မကင္းတတ္ၾကပါဘူး ။ ခုေခတ္မွာ မိန္းကေလးေတြပါ မကင္းတတ္သလို ျဖစ္လာပါတယ္ ။ မူးရစ္ေစေသာအရာဟာ .. ေသာက္သူကို စိတ္ေက်နပ္သလိုလို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး .. စိတ္ရဲ ကိုယ္ရဲ ၊ အာရဲ လွ်ာရဲ ျဖစ္လာေစတတ္ပါတယ္ .. ။ ေသြးဆူျပီး ေဒါသထြက္လြယ္တတ္ပါတယ္ ။ မူးျပီး ေကာင္းတဲ႔စိတ္ မကပ္ေတာ႔ပဲ မထိန္းသိမ္းနုိင္ေတာ႔ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ ထိုသူအဖို႔ အႏၱရာယ္ပါပဲ ။ ဒီေတာ႔ ထိန္းနုိင္သည္ျဖစ္ေစ မထိန္းနုိင္သည္ျဖစ္ေစ ေရွာင္ရွားေစလိုပါတယ္ ။  . ေရွာင္ရင္း ေရွာင္ရင္းကေန လံုးဝ ေရွာင္နိုင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ ။ ခုေခတ္မွာ ေျပာတတ္ၾကတဲ႔စကား  အဲ႔ဒီ ေသရည္ အရက္ မေသာက္လိုက္လို႔ လူျဖစ္ရွံဳးမသြားပါဘူး ( ဒီလိုေျပာလို႔ကန္႔လန္႔တိုက္တယ္မထင္ေစခ်င္ဘူးဗ်  .. ဘာလို႔လဲဆို လူေတြက အမ်ားနဲ႔ တစ္ေယာက္ဆို မွားမွားမွန္မွန္ အမ်ားဘက္က ပံုေအာ ေထာက္ခံတတ္ၾကလို႔ပါ ) ။ ကဲ ဒီေတာ႔ ေနာက္ဆံးုအခ်က္ျဖစ္တဲ႔ မူးရစ္ေစတဲ႔ အရာမ်ား အား ေရွာင္က်ဥ္ျခင္း ကို ကိုယ္႔စိတ္တိုင္းက် ကိုယ္႔အလိုက် ေနနိုင္ပါတယ္ ။ လိုက္နာမယ္ဆိုလည္း လိုက္နာနိုင္ပါတယ္  .. ကိုယ္က အဆင္႔အတန္းရွိ လူတစ္ေယာက္လို႔ သတ္မွတ္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ လိုက္နာျပီး ထိန္းသိမ္းေပါ႔ဗ်ာ .. ။ ဟုတ္ပါတယ္ သင္ဟာ အဆင္႔အတန္းရွိတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ပါ .. ။

ပဥၥသီလံ ဆိုတဲ႔ အက်င္႔ငါးခု သို႔မဟုတ္ အမ်ားသိထားတဲ႔ ငါးပါးသီလ ဆိုတာကို တင္ျပျပီးပါျပီ .. ။ လိုက္နာရင္ အက်ိဳးရွိမယ္ မလိုက္နာရင္ လည္း ကိုယ္လုပ္ထားတဲ႔အတိုင္း ရမယ္ေပါ႔ဗ်ာ .. ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္က အခရာ က်တာမို႔ .. ကိုယ္႔ဘာသာ ဆံုးျဖတ္ေပါ႔ .. ။ ခုလိုေခတ္မွာ ေမြးဖြားလာၾကတဲ႔  စာတတ္ေပတတ္ ၊ စာဖတ္တတ္ ဖတ္ေလ႔ရွိတဲ႔ လူငယ္မ်ား .. အေနျဖင္႔ ပညာရွိမ်ားရဲ႕ ေလးစားခံရျခင္းကို မ်က္ကြယ္ မျပဳမိပါေစနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္မိပါတယ္ .. ။ အဲ႔ဒီ လူ႔က်င္႔ဝတ္ သီလ ကို ေစာင္႔ထိန္းျဖစ္သြားျပီဆိုရင္လည္း အႏၱရယ္ေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း ကင္းလာျပီး စိတ္ကလည္း တျဖည္းျဖည္း ျဖဴစင္လာပါလိမ္႔မယ္ ။ မိမိကို အမ်ားက နွစ္သက္လာသလို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ဟာလည္း မိမိကိုယ္ကို နွစ္သက္လာပါလိမ္႔မယ္ ။ ဒီေတာ႔ ဘဝဟာ တိုးတက္လာသလို ပတ္ဝန္းက်င္မွတဆင္႔ အနာဂတ္ နုိင္ငံဟာလည္း တိုးတက္လာပါလိမ္႔မယ္ ။ ဒါေၾကာင္႔ က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံကို လူေကာင္းမ်ားျဖင္႔ ၊ အဆင္႔အတန္းရွိေသာ လူငယ္မ်ားျဖင္႔ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ထားတဲ႔ နိုင္ငံတစ္နုိင္ငံအထိ ေမွ်ာ္လင္႔ရင္း ..  သတိေပးသလိုတမ်ိဳး  .. ေစတနာမ်ားျဖင္႔ တဖံု … မိမိေရာ အားလံုးအတြက္ပါ ဗ်ိဳ႔ဟစ္လိုက္ရပါေၾကာင္း … ေမတၱာေရွ႔ထား ေရးလိုက္ရပါသည္ ။

 

ဘာေန

၂၅ ၊ ဧပရယ္ ၊ ၂၀၁၂

Advertisements

2 thoughts on “ပဥၥသီလံ

  1. အကြပ္မဲ႕တဲ႕ၾကမ္းပရမ္းပတာလို႕ဆိုပါတယ္ ။ လူေလာကဆိုတဲ႕ၾကမ္းျပင္ႀကီးဟာလဲ ကိုယ္က်င္႕တရားဆိုတဲ႕ အကြပ္မဲ႕သြားမယ္ဆိုရင္ မေတြးရဲစရာပါ ။ ခုေခတ္မွာ လက္ရွိဘ၀ေျပဖို႕သာအဓိကဆိုၿပီး ကိုယ္က်င္႕တရားကိုပစ္ပယ္ထားတဲ႕အယူအဆေတြေပၚေနပါတယ္ ။ စီးပြါးေရးအဆင္ေျပဖို႕ အရက္ေသာက္တာအျပစ္မရွိ ။ သူမ်ားအိမ္ယာက ကိုယ္႕ကိုအလိုရွိလို႕ သူအိမ္ယာရဲ႕ အာသာဆႏၵကို ေျပေပ်ာက္သြားေစတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္႕မွာ အျပစ္မရွိ ။
    ေၾကာက္ဖို႕ေကာင္းတဲ႕အယူအဆပါပဲ ။ စကား၀ိုင္းတစ္ခုမွာ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြေျပာျဖစ္ေတာ႕ တစ္ေယာက္ကေျပာပါတယ္ ။ မွန္သလိုလိုပဲတဲ႕ သူဆႏၵကို ျဖည္႕ဆည္းေပးရတာပဲတဲ႕ ။ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာလိုက္မိပါတယ္ ။ခင္မ်ား မိန္းမရဲ႕ဆႏၵကို တျခားတစ္ေယာက္က ျဖည္႕ဆည္းေပးရင္ေကာလို႕ ။ အဲ႕ဒီၾကမွ သူကေနာက္တာပါတဲ႕။
    ငါးပါးသီလကို -ေလာကပါလ=ေလာကေစာင္႕တရားလို႕ဖတ္ဘူးပါတယ္ ။ ဒီေလာကေစာင္႕တရားမ်ားကို
    တန္းဖို႕ထားခဲ႕ၾကတဲ႕ေခတ္အခါက ကၽြန္ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံက တံခါးမရွိတဲ႕ႏိုင္ငံပါ ။ ဟိုနားဒီနားသြားလို႕ ကိုယ္႕အိမ္
    မွာ လူမရွိလို႕ တံခါးပိတ္ထားၿပီး ေသာ႕ခတ္ထားစရာမလိုေလာက္ေအာင္ ကိုယ္က်င္႕ေတြျမင္႕မားခဲ႕ၾကတဲ႕
    ႏိုင္ငံပါ ။ ခုေခတ္မွာ ေျပာေနၾကပါတယ္ ငါတို႕လူမ်ဳိးေတြက ႏိုင္ငံႀကီးသားမပီသဘူးတဲ႕ ။ ဒီအေျပာမ်ဳိးၾကားရတိုင္း
    ရင္နာမိပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ဳိး ကိုယ္႕က်င္႕ျမင္႕မားခဲ႕ခ်ိန္က အဲ႕ဒီႏိုင္ငံႀကီးသားဆိုတာေတြက ဘယ္လို
    လူေတြလဲဆိုတာ ေလ႕လာသင္႕ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္႕အေဖက ေျပာဘူးတယ္ သူတို႕ငယ္ငယ္က တံငါလို႕အေျပာခံ
    ရမွာေၾကာက္လို႕ တံငါမလုပ္ပဲ လယ္ကူလီပဲ လုပ္ခဲ႕ၾကတာ ခုေတာ႕ ပင္လယ္ျပင္မွာ ေနရာလုရလို႕ ရန္ျဖစ္ေလာက္
    ေအာင္ပဲ တံငါလုပ္သူေတြေပၚမ်ားေနၿပီတဲ႕ ။ အထက္ေဒသေတြမွာလဲ မုဆိုးလို႕ေခၚခံရမွာ သားသတ္သမားလို႕
    ေခၚခံရမွာ ေၾကာက္ခဲ႕ၾကတာကေန ခုေတာ႕——-
    ဒီလို ကိုယ္က်င္႕ျမင္႕မားတဲ႕လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးကေန ကိုယ္႕က်င္႕နိမ္႕ပါးတဲ႕ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးအျဖစ္ ဘာျဖစ္လို႕
    သက္ဆင္းသြားရတာလဲဆိုတာ အေျဖရွာၾကည္႕သင္႕ပါတယ္ ။ အူမေတာင္႕မွ သီလေစာင္႕မယ္ ဆိုတဲ႕
    အေျပာေတြကလဲ ေနရာတိုင္းမွာ ပလူပ်ံေနပါၿပီ။ ခရီးသြားတဲ႕အခါ မၾကာခဏၾကားေနရတဲ႕စကားတစ္ခြန္းက
    လူေတြကိုက ေသာက္က်င္႕မေကာင္းဘူး-တဲ႕ ။ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကိုလည္း သတိရမိရဲ႕ ။ ကဗ်ာဆရာေတာ႕
    ေမ႕ေနပါပီ-
    ခိုးမွ၀ွက္မွ
    ငါ၀မ္း၀ေအာင္
    ဘ၀ဘာလို႕ေတာင္းဆိုလဲ-
    ဟိုေခတ္က ေမာင္ေလးေအာင္ရဲ႕ ကဗ်ာေလးကိုလဲ သတိရမိရဲ႕ ။
    နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း
    ဆုမေတာင္းႏွင္႕
    ထမင္း၀ေၾကာင္း
    ဆုကိုေတာင္းေလာ႕—တဲ႕ ။
    ဘ၀ရပ္တည္မႈနဲ႕ကိုယ္က်င္႕တရား ။ ဤကြန္းမန္႕ေရးသူကေတာ႕ လိပ္ပတ္လည္ေအာင္မေရးတတ္ပါ ။
    ထင္ျမင္ခ်က္ေလးတစ္ခုေတာ႕ရွိရဲ႕ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေသြးထဲသားထဲမွာ စိမ္႕၀င္ေနခဲ႕တဲ႕
    “ေလာကပါလတရား” နဲ႕ “ျဗဟၼစိုရ္တရား” ေတြက အထြက္မ်ားေနတဲ႕ ေခၽြးေတြထဲပါသြားလို႕မ်ား ေသြးထဲမွာ
    ေလွ်ာ႕သြားေလသလားလို႕ ထင္မိတယ္ ။ ဒီလိုလဲ မဟုတ္တန္ေကာင္းဘူးဗ်ေနာ္ ။ အေအးခန္းထဲထိုင္ေနရလို႕
    ေခၽြးသိပ္ေနသူေတြ ေလာကပါလတရားနဲ႕ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြ ပ်က္ျပားေနတာၾကေတာ႕ေရာဆိုရင္——–။
    သႀကၤန္ကာလက ဖတ္ခဲ႕မိတဲ႕တရားေလးကို လက္ေဆာင္ေပးခဲ႕ခ်င္ပါတယ္ ။
    na pa ray sam vi law mar ni . na pa ray sam ka htar ka tam.
    attanawwa a wakkheya . ka tar ni a ka tar ni sa.
    သူတစ္ပါးရဲ႕ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကို မရႈရာ၊
    မိမိသာလွ်င္ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမိသလား
    မျပဳမိသလားသာ ရႈရာ၏-တဲ႕ ။
    မိမိကိုယ္ကို ဗဟိုရ္ျပဳ ရႈၾကည္႕ႏိုင္ၾကၿပီး ကိုယ္႕က်င္႕ေတြျမင္႕လို႕ လူမ်ဳိးတင္႕ႏိုင္ပါေစ ။
    (ထုံးစံအတိုင္းကြန္းမန္႕ရွည္သြားပါေၾကာင္း)

    1. ေက်းဇူးဗ်ာ .. တန္ဖိုးရွိတဲ႔ ကြန္႔မန္႔ ပါပဲ .. ရွည္ခ်င္သေလာက္ ရွည္ပါေစဗ်ာ .. ၾကိဳက္ပါတယ္ ..
      ခ်မ္းေျမ႔ပါေစ ဗ်ာ ။

leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s