ရႊံ႕ရုပ္ႏွလံုးသားနွင္႔ မသိစိတ္ရဲ႕ေျခရာ

(ဒီပို႔စ္မွာ ဟာသမရွိဘူး ၊ ရသမရွိဘူး ၊ အေတြးအေခၚပဲ ရွိတယ္ ။ ဒီေတာ႔ လက္ခံမွ ဖတ္ပါ ။)

ရႊ႔ံရုပ္နွလံုးသားနွင္႔ မသိစိတ္ရဲ႕ေျခရာ

လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ႔အေျခအေနေပၚမွာ သိမွဳ ရွိပါက အရာရာကို ေျဖရွင္းျပီး ပဲကိုင္လို႔ရတတ္ပါတယ္ ။ ဘယ္လိုသိမွဳလဲဆိုရင္ ကိုယ္႔မွာ ျဖစ္ေနတဲ႔ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြ စတဲ႔ ေသာကေတြကို အမွန္သိမွဳနဲ႔ ခြဲျခားနိုင္ျခင္းပါ  ။ ထိုသို႔ခြဲျခားနိုင္တဲ႔ လူဟာ လူ႔ဘဝမွာ ေနတတ္သြားတဲ႔ သတၱဝါ ျဖစ္သြားပါလိမ္႔မယ္ ။ ဥပမာ – လူတစ္ေယာက္ စိတ္ဆိုးတယ္ဆိုပါစို႔ ထိုသူဟာ သူ႔စိတ္ဆိုးျခင္း အေၾကာင္းအရာကို တကယ္မသိဘူးဆိုရင္ စိတ္ဆိုးျခင္ကို မရပ္နိုင္ပဲ ဆက္လက္ဆိုးေနအံုးမွာပါပဲ  ။ ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ သူစိတ္ဆိုးေနတဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို ေသခ်ာခြဲျခားနိုင္ျပီဆိုရင္ေတာ႔ စိတ္ဆိုးျခင္းဟာလည္း အလိုလို ျငိမ္းသြားမယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္ ။ လူတိုင္းမွာ စိတ္ဆိုးစိတ္ညစ္ဆိုတာကေတာ႔ မကင္းပါဘူး သို႔ေသာ္ ျဖစ္သင္႔တဲ႔ေနရာ နဲ႔ မျဖစ္သင္႔တဲ႔ေနရာေတြ လြဲေနမွာ စိုးေသာေၾကာင္႔ တင္ျပျခင္းပါ ။

က်ေနာ္တို႔ ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ .. ေဒါသျဖစ္စရာမ်ား ၊ စိတ္ညစ္စရာမ်ား ၊ ေသာက ေတြမ်ား ၊ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္တဲ႔ အပူအပင္မ်ား .. စသျဖင္႔ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ၾကံဳေတြ႔ရတတ္ပါတယ္ ။ ေပ်ာ္စရာေတြလည္း ရွိပါမယ္ .၊ ေက်နပ္စရာေတြလည္း ရွိပါမယ္ ၊ ထို႔အတူ ဘာမွ မျဖစ္ပဲ ပံုမွန္အတိုင္းလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနပါမယ္ ။ ထို႔သို႔ ျဖစ္ေပၚမွဳမ်ားဟာ က်ေနာ္တို႔ ပိုင္ဆိုင္တဲ႔ ခံစားမွဳ နွလံုးသား တစ္ခုထဲေပၚမွာခ်ည္းပဲ ဆိုတာကေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္ ။ ေပ်ာ္စရာေတြရင္ေပ်ာ္ ေနတတ္ျပီး ညစ္စရာေတြ႔ရင္လည္း ညစ္ေနတတ္တဲ႔ ဒီခံစားမွဳဟာ သိစိတ္နဲ႔ တြဲစပ္ျပီး လက္ရွိ လူ႔ဘဝမွာ အမ်ိဳးအမ်ိဳးအဖံုဖံု ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႔ ၾကိဳးဆြဲရာအတိုင္း လိုက္ကေနၾကရတာပါ ။ ခုေန ေပ်ာ္ေနျပီး ခဏေန ညစ္ခ်င္ညစ္သြားတတ္ပါတယ္ ။ ဒါဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ နွလံုးသားေတြဟာ ပံုစံေျပာင္းလို႔ရတဲ႔ နွလံုးသားေတြပါဆိုတာ ေသခ်ာသြားျပီေပါ႔ …။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ စိတ္တစ္ခုထဲမွာကိုပဲ သိစိတ္နဲ႔ ခံစားခ်က္ဟာ .. တြဲဆက္ေနပါတယ္ ။ သိစိတ္က ဦးေနွာက္မွာ အေျခတည္ျပီး သူ႔ဆီမွာ မွတ္သားထားတဲ႔ မွတ္ဥာဏ္ရဲ႔ အတိုအရွည္အတိုင္း ဆံုးျဖတ္တယ္ သိရွိတယ္ ။ ခံစားခ်က္ကေတာ႔ လူမွာ ပါရွိတဲ႔ သေဘာတရား အာရံုခံ ေပါ႔ ။ ထိုနွစ္ခုဟာ တခါတခါ သီးျခားစီရွိတတ္ျပီး တခါတခါ ေပါင္းစပ္ျပီး ျဖစ္တည္ေနတတ္တယ္ ။ ခံစားမွဳရဲ႔ အရိပ္က မွတ္ဥာဏ္သိစိတ္ကို သက္ေရာက္တယ္။ မွတ္ဥာဏ္သိစိတ္ရဲ႔ ေစညႊန္ရာကိုလည္း ခံစားမွဳက လိုက္လုပ္ေနနိုင္တယ္ ။ ဒီလိုတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္ႏြယ္ျခင္း ရွိပါတယ္ ။  က်ေနာ္တို႔ အမ်ားစုရဲ႔ စိတ္အိမ္မွာ ခံစားခ်က္ကို မတြန္းလွန္နိုင္ပဲ သြားေနၾက လမ္းေလးအတိုင္း က်ေနာ္တို႔  သြားေနရတာ မ်ားပါတယ္ ။

အလိုဆႏၵမ်ားဟာ ခံစားခ်င္တဲ႔ စိတ္ကေန တဆင္႔ ျဖစ္တည္လာၾကပါတယ္။ ထိုအရာေတြကို ထိန္းျခင္း မထိန္းျခင္းေၾကာင္႔ အမ်ားသတ္မွတ္တဲ႔ စရိုက္လကၡဏာမ်ားဟာလည္း ကြဲျပားသြားၾကပါတယ္ ။ စရိုက္လကၡဏာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဥပမာ တစ္ခု ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္ စာရြက္ အလြတ္တစ္ခုမွာ .. ေကာက္ေၾကာင္းအနည္းငယ္နဲ႔ ဝလံုးေတြ က်ေနာ္ ေရးနိုင္သမွ် ေရးလိုက္မယ္ဆိုပါစို႔ ..စာမ်က္နွာ တျပင္လံုး ဝလံုးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်ံ႔နွံ႔ေနပါလိမ္႔မယ္ ။ ထိုစာရြက္ကို တျခားသူတစ္ေယာက္အား ျပျပီး ဘာစာရြက္လဲဟု အမည္ထိုးခိုင္းမည္ဆိုပါက ..  ထိုသူရဲ႔ အေျဖဟာ ဒီစာရြက္သည္  ဝ လံုးမ်ားေရးထားေသာ စာရြက္ ျဖစ္သည္ဟု ျပန္ေျဖပါလိမ္႔မယ္ ။ ဆိုိလိုခ်င္တာကေတာ႔ စရိုက္တစ္ခုျဖစ္လာဖို႔မွာ ……… ထို စရိုက္ဟု ေခၚတြင္ေစဖို႔ ထိုစရိုက္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ ေသးမႊားေသာ အရာေတြကို မ်ားမ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ျခင္းေၾကာင္႔လို႔ ယူဆမိပါတယ္ ။ အဲ႔ဒီအရာေတြ စုျပီး စရိုက္တစ္ခု ျဖစ္လာျခင္းဟာ  ဝလံုးမ်ား ေရးထားတဲ႔စာရြက္လိုပဲ သတ္မွတ္ ပံုေပၚေစလာတာပါပဲ ။

က်ေနာ္တို႔ ရဲ႔ ဘဝ တေန႔တာ- ၂၄နာရီျဖင္႔ျပီးေသာ ထိုတစ္ေန႔တာကို စာတစ္ရြက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္ ။ ထို တေန႔အတြင္း ဝလံုးမ်ား ကဲ႔သို႔ေသာ ျပဳမူမွဳေတြမွာ အေကာင္းေတြ မ်ားေနရင္ ထိုသူ႔ရဲ႔ စရိုက္က စရိုက္ေကာင္းဟု သတ္မွတ္ခံရျပီး .. အဆိုးေတြ မ်ားေနရင္ေတာ႔ မေကာင္းတဲ႔စရိုက္လို႔ သတ္မွတ္ခံရပါလိမ္႔မယ္ ။ ဒါဟာ မွန္ကန္ေသာ နည္းလမ္းအတိုင္းပါ ။ သို႔ေသာ္ ဘဝတိုင္းဟာ အမွာဟာ အမွား မကင္းၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ အမွားနည္းေသာ ဘဝမ်ား အျဖစ္လည္း  ျဖစ္ေပၚလာနိုင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ႔ ထိုစရိုက္လကၡဏာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ အနာဂတ္ ျဖစ္စဥ္ကိုလည္း လက္ရွိအေျခအေနကေန ေျပာင္းလဲ နုိင္တယ္ဆိုတာကို ျမင္သာေစခ်င္တာပါ ။

တေန႔တာအတြင္း လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ေတြသည္ ထိုသူရဲ႔ အနာဂတ္လမ္းေၾကာင္းကို ပံ႔ပိုးေနသည္ဟု သိရွိသူေတြ ယေန႔ေခတ္မွာ နည္းမည္ထင္ပါတယ္္ ။က်ေနာ္တို႔ သိထားသင္႔ပါတယ္ ။ “လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ေတြးထင္ေနတဲ႔အတိုင္း အမွန္တကယ္ ျဖစ္လာမည္ ဟု ယူဆခ်က္ တင္ျပခ်က္ကို” စာအုပ္စာေပ တက္က်မ္း တခ်ိဳ႔မွာ ေဖာ္ျပထားတာကို လည္း ဖတ္ဖူးမွာပါ ။ သို႔ေသာ္ ဖတ္တံုးခဏ လက္ခံရံုနဲ႔ မွတ္မိတာေလာက္ပဲ ရွိပါလိမ္႔မယ္ ။ လိုက္လုပ္တဲ႔အထိ ျပဳမူတဲ႔သူ ရွားေနပါလိမ္႔မယ္ ထင္ပါတယ္ ။ ဒါဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္သေဘာ သက္ေရာက္မွဳကို နားမလည္ေသးေသာေၾကာင္႔ လို႔ က်ေနာ္ ယူဆမိပါတယ္ ။

တည္ျငိမ္မွဳ ျဖစ္တည္လာသူမ်ား ၊ တရားဓမၼမ်ားျဖင္႔ ရင္႔က်က္ေနသူမ်ား ၊ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ ျပဳသူမ်ားကို က်ေနာ္တို႔ ယခုေခတ္မွာ ေတြ႔ရပါလိမ္႔မယ္ ။ ထိုသူေတြ ဘာလို႔ အဲ႔ဒီလိုျဖစ္ျပီး က်ေနာ္တို႔ တေတြကလည္း ဘာလို႔ အဲ႔ဒီလို မျဖစ္ပဲ ေနနိုင္တာလဲ ဆိုတာ ေတြးၾကည္႔ ေစခ်င္ပါတယ္ ။တည္ျငိမ္မွဳ ျဖစ္ေစဖို႔ အေၾကာင္းေတြကို က်ေနာ္တို႔ ထပ္ကာ ထပ္ကာ မလုပ္လို႔ လို႔ အလြယ္ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။ ေနာက္ စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး  စိတ္ပညာရွင္မ်ား သတ္မွတ္ထားၾကတာက လူတစ္ေယာက္မွာ  သိစိတ္နဲ႔ မသိစိတ္ဆိုျပီး ရွိတယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္ ( စာဖတ္ဝါသနာ ရွိသူမ်ား နားလည္မည္ထင္ပါသည္) ။ က်ေနာ္ဆိုခ်င္တာကေတာ႔ မသိစိတ္ဟာ စိတ္အတြင္း အနည္က်ေနတဲ႔ မွတ္ဥာဏ္လို႔ ယူဆခ်င္မိတာပါပဲ ။ ဘာလို႔လဲဆို အေပၚယံေျပးလႊားေနတဲ႔ သိစိတ္က  အေျပာင္းအလဲ ရွိျပီး အနည္က်ေနတဲ႔ မသိစိတ္က အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းတတ္တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။

က်ေနာ္တို႔ စိတ္အိမ္တစ္ခုလံုးကို အိုးၾကီးတစ္လံုးသဖြယ္ သတ္မွတ္ၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္ ..။ ထိုအိုးထဲကို ေရၾကည္ေရာ ေရေနာက္ပါ ေရာထည္႔ၾကည္႔လိုက္တဲ႔အခါ … ။ ေရၾကည္တာကိုမျမင္ရပဲ ေရေနာက္နဲ႔ေရာေနတဲ႔ ေရကိုသာ ျမင္ရပါလိမ္႔မယ္ ။ ထို႔အတူပဲ ေကာင္းတဲ႔စိတ္နဲ႔ မေကာင္းတဲ႔ စိတ္ ေပါင္းစပ္ျပီး  ျဖစ္လာမွဳေတြဟာလည္း ကိုယ္႔အျမင္ သူတပါးအျမင္မွာ ေရေနာက္ကိုပဲ ျမင္ေနပါလိမ္႔မယ္ ။ ထိုသို႔ေနာက္ေနေသာ ထိုေရအိုးထဲကို ေနာက္ထပ္ ၾကည္တဲ႔ေရမ်ား ထပ္ကာ ထပ္ကာ ျဖည္႔ၾကည္႔လိုက္ပါ ..။ ေရမ်ားလွ်ံက်ေနေအာင္ ထပ္ျဖည္႔ျဖည္႔ၾကည္႔ပါ .. ထို ေရအိုးထဲက ေရဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၾကည္လာတဲ႔ ေရ ျဖစ္လာပါလိမ္႔မယ္ ။ လူ႔စိတ္ဟာလည္း ထို႔အတူပါပဲ ဘယ္ေလာက္ပဲ စရိုက္ၾကမ္းျပီး ညစ္ေနပါေစ ထိုသူရဲ႔ စိတ္အိမ္ထဲကို ေကာင္းတဲ႔စိတ္ေတြျဖင္႔ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ျဖည္႔ရင္းျဖည္႔ရင္းနဲ႔ ၾကည္လင္လာတာမ်ိဳးပါ ။ ဒီလိုနဲ႔ စရိုက္ဟာ ကူးေျပာင္းလာနုိင္ပါတယ္ .. ။

က်ေနာ္ေတြးမိတယ္ .. ယခုအခ်ိန္ကစျပီး က်ေနာ္တို႔ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ အေတြးေတြကို ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ ဇာတ္အိမ္အတြင္း ထည္႔ထားျပီး ခံစားျခင္း ေတြးျခင္း ေတြကို ျပဳမူပါက တျဖည္းျဖည္း ျဖစ္ခ်င္တာေတြဆီ နီးကပ္သြားလိမ္႔မယ္….  ။ ယခု က်ေနာ္တို႔ဟာ လက္ရွိျဖတ္သန္းေနတဲ႔ ပစၥဳပၸန္ရဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ကို သတိထားမၾကည္႔မိလို႔သာ က်ေနာ္တို႔ ေလွ်ာက္ေနတဲ႔ ဘဝလမ္းေတြဟာ ရွည္ေနတာပါလို႔ ထင္မိပါတယ္ ။ အဓိကကေတာ႔ မ်ားမ်ား ေတြး ၊ မ်ားမ်ား ျပဳမူရင္ ေျပာင္းလဲ နိုင္တဲ႔ အေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တာပါ ။ လူတစ္ေယာက္မွာ ကိုယ္ျဖစ္ေနတာေတြကို သတိထားၾကည္႔မိနိုင္ျပီဆိုရင္ ကိုယ္႔စိတ္ကုိ ထိန္းသိမ္႔မွဳမ်ား ဟာလည္း  အလိုလို ေပၚလာပါလိမ္႔မယ္ ။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ႔ ပန္းတိုင္ဆိုတာဟာလည္း … ေသခ်ာလာျပီး ကိုယ္ေရာင္ ေဖ်ာက္နိုင္ေတာ႔မွာ မဟုတ္ပါဘူး  ။

 

ဘာေန

၁၂ ၊  ဇႏၷဝါရီ ၊၂၀၁၂

Advertisements

7 thoughts on “ရႊံ႕ရုပ္ႏွလံုးသားနွင္႔ မသိစိတ္ရဲ႕ေျခရာ

  1. လက္ခံျခင္း၊လက္မခံျခငး္ထက္ကို ဖတ္ရတဲ့အခါ ျဖစ္လာတဲ့ခံစားခ်က္က
    ပိုအေရးၾကီးတယ္လို႔ မ ထင္တယ္
    ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီစာကိုဖတ္ျပီးရင္ ဘာေတြးရမလဲဆိုတာကို
    ျဖစ္ေပၚေစလို႔ပဲ။

    ရီ

  2. ဟုတ္တယ္ အရမ္းမွန္တယ္လို႕ညီမလည္းထင္တယ္ “ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ အေတြးေတြကို ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ ဇာတ္အိမ္အတြင္း ထည္႔ထားျပီး ခံစားျခင္း ေတြးျခင္း ေတြကို ျပဳမူပါက တျဖည္းျဖည္း ျဖစ္ခ်င္တာေတြဆီ နီးကပ္သြားလိမ္႔မယ္…. ”
    .
    .
    .
    .
    If your wish & desire keep in your heart,I think your dream must be true in your future…..

    ………”Dream do come true” …….

  3. ဒီပို႕စ္ကိုျပန္လည္တုန္႕ျပန္ျခင္းထက္ ဖတ္ၿပီးပြါးလာတဲ႕အေတြးပြါးေလး
    ကိုေရးၾကည္႕ခ်င္ပါတယ္ ။ အေတြးပြါးကိုႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းေတာ႕ေရးႏိုင္
    မယ္ေတာ႕မထင္ပါ။ စိတ္ပညာရွင္ဖရႊဳိက္ကေတာ႕ သိစိတ္,မသိစိတ္,
    လိင္စိတ္,လို႕ခြဲျခမ္းပါတယ္ ။ သိစိတ္ လိင္စိတ္ကိုနားလည္သလိုရွိေပ
    မယ္႕မသိစိတ္ကို သိပ္နာမလည္ပါ။ ဒါေၾကာင္႕ ေသြးသားဆႏၵနဲ႕ဘ၀ရပ္
    တည္မႈျပည္႕စုံရင္ လူဟာ ဘ၀မွာေနေပ်ာ္တယ္လို႕ဆိုပါတယ္ ။ စိတ္သဘာ၀ကိုသိခ်င္လို႕ေလ႕လာေလနားလည္သလိုမလည္သလို
    ျဖစ္ရပါတယ္ ။ ျမန္မာစာပါေမာကၡ ဦးေဖေမာင္တင္က တပည္႕ေတြ
    ကိုေမးပါသတဲ႕ ။ မင္းတို႕သိေနတဲ႕ စိတ္ဆိုတာဘာလဲေပါ႕ ။ ေျဖဆို
    ႏိုင္သူမရွိဘူးလို႕ဖတ္ရပါတယ္ ။ ဘုရားေဟာအဘိဓမၼာေတြကိုေရး
    ထားတဲ႕ ဆရာနႏၵသိန္းဇံရဲ႕ သိစိတ္အဆင္႕ဆင္႕ျမင္႕တက္ျခင္းသ
    ဘာ၀ ဆိုတဲ႕စာအုပ္ဖတ္ၾကည္႕မိပါတယ္ ။ မွတ္မိနားလည္သေလာက္
    ေလးေရးျခင္ပါတယ္ ။(စကားေၾကာရွည္ေနရျခင္းအေၾကာင္းက
    ကိုယ္မကၽြမ္းတဲ႕အေၾကာင္းကိုေရးမွာမို႕လို႕ပါ ) စိတ္ဆိုတာ အဆင္း
    အသံ အနံ႕ အရသာ အေတြ႕အထိ ဆိုတဲ႕ အာရုံငါပါးရဲ႕ အရိပ္
    အေရာင္ အသံေတြဆီသို႕ညႊတ္ျခင္း ထိျခင္း လို႕ဆိုပါတယ္ ။
    ဒါေၾကာင္႕ ျမင္စိတ္ ။ ၾကားစိတ္ ။ နံစိတ္ ။ ခံစားစိတ္ ။ ထိစိတ္ ေတြျဖစ္
    ေပၚလာရပါတယ္တဲ႕ ။ ျမင္စိတ္တစ္ခုတည္းမွာပဲ ႏွစ္သက္ရင္ ေလာဘစိတ္
    မႏွစ္သက္ရင္ ေဒါသစိတ္ စတဲ႕စိတ္ေတြျဖာထြက္သြားပါေသးတယ္ဆိုပါတယ္။
    ဒီေနရာမွာကၽြန္ေတာ္တို႕သိေနတဲ႕ေလာဘစိတ္ ေဒါသစိတ္ဆိုတာ စိတ္အစစ္
    ေတြမဟုတ္ပါဘူးတဲ႕ ။ စိတ္ကိုခ်ယ္လွယ္ေနတဲ႕တရားေတြရွိပါေသးလို႕ဆို
    ပါတယ္ ။ အဲ႕ဒါေတြကိုေတာ႕ ေစတသိက္ လို႕အမည္ရွိပါသတဲ႕ ။ ေလာဘ
    ေဒါသေတြဆိုတာ စိတ္ကိုခ်ယ္လွယ္ေနတဲ႕ေစတသိက္ေတြပါတဲ႕ ။ စိတ္ဆိုတာ
    ၾကည္လင္ေနတဲ႕ေရနဲ႕တူၿပီး ေစတသိက္ဆိုတာ အေရာင္ေတြနဲ႕တူတယ္လို႕
    ဆိုပါတယ္ ။—–အဲ႕ဒီစိတ္ရဲ႕တည္ရွိရာကလည္း အေရွ႕တိုင္းနဲ႕အေနာက္တိုင္း
    ကြဲလြဲမႈရွိပါသတဲ႕ ။ အေနာက္တိုင္းက ဦးေဏွာက္မွာလို႕ဆိုၿပီး အေရွ႕တိုင္းက
    ေတာ႕(ဗုဒၵအဘိဓမၼာအရ) ႏွလုံးသားလို႕ဆိုတဲ႕ ဟဒယ၀တၳဳရုပ္မွာတည္ရွိတယ္
    လို႕ဆိုပါတယ္ ။ (ႏွလုံးေရာဂါသမားမ်ား စိတ္က်န္႕ခိုင္မႈမရွိတာသတိျပဳမိပါ
    တယ္) ေလာကႀကီးကို စိတ္ကဦးေဆာင္ေနၿပီး ေလာကႀကီးကိုဦးေဆာင္ေန
    တဲ႕ စိတ္က မေကာင္းမႈမွာေပ်ာ္ေမြ႕တာမ်ားပါသတဲ႕ ။ ဘာေၾကာင္႕မေကာင္း
    မႈမွာေပ်ာ္ေမြ႕တာမ်ားရသလဲဆိုေတာ႕ ပဋိသေႏၵတည္ကတည္းက ေလာဘ
    စတဲ႕တရားေတြက ပါခဲ႕လို႕ ။ အဲ႕ဒါကို အႏုသယကိေလသာလို႕ဆိုအမည္
    ရွိပါသတဲ႕။ အႏုသယဆိုတာ ေရထဲမွာအနယ္ထိုင္ေနတဲ႕အမႈံနဲ႕တူတယ္လို႕ဆို
    ပါတယ္ ။ လႈပ္လုိက္တာနဲ႕ထလာတယ္ေပါ႕။ မီးနဲ႕မေတြ႕ေသးတဲ႕ဓာတ္ဆီ
    ေပါ႕။ အာရုံေတြရိုက္ခတ္လာလို႕ႏွလုံးသြင္းမေကာင္းရင္ အနုသယကိေလ
    သာအမႈံေတြကထလာၾကပါေရာဆိုပဲ ။ ကိေလသာ (စိတ္ကိုပူေလာင္ေစတဲ႕
    တရားမ်ား)ကိုလည္း သုံးမ်ဳိးခြဲပါတယ္ ။ အနယ္ထိုင္ကိေလသာ ။ ထၾကႊကိေလ
    သာ ။ လြန္က်ဴးကိေလသာ-ဆိုၿပီးသုံးမ်ဳိးရွိပါသတဲ႕ ။ ဥပမာ-လူတစ္ေယက္က
    ကိုယ္႕ကိုဆဲလိုက္လို႕ရွိရင္ နဂိုအနယ္ထိုင္ေနတဲ႕ေဒါသကိေလသာက လႈပ္ခတ္
    လာေတာ႕ ေဒါသျဖစ္လာတယ္ ၊ ေဒါသျဖစ္ေနတာဟာ ထၾကြကိေလာသာပါပဲ ။ ေဒါသအေလွ်ာက္ ျပန္ဆဲလိုက္ရင္ ဆြဲထိုးလိုက္ရင္ လြန္က်ဴးကိေလသာပါ ။
    လြန္က်ဴးကိေလသာကို သီလနဲ႕ထိန္း ။ ထၾကြကိေလသာကို သမာဓိနဲ႕ထိန္း ။
    အနယ္ထိုင္ကေလသာကိုေတာ႕ ပညာနဲ႕အျမစ္ျဖတ္ရမယ္လို႕ဆိုပါတယ္ ။
    ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းေရးထားတဲ႕(မာလုက်ပုတၱကိုဘုရားေဟာ)ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံ
    ဆိုတဲ႕စာအုပ္ေလးအေၾကာင္းဆက္ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။ ဒိေ႒=ျမင္တာကို ၊
    ဒိ႒=ျမင္တယ္လို႕ ။ မတၱ=သိရမယ္ ။တဲ႕ ။ ျမင္တာကိုျမင္တဲ႕ေနရာမွာအသိကို
    ရပ္ထားဘို႕ပါ ။ အဲ႕လိုမွရပ္မထားရင္ ေတာင္႕တယ္ကြာ ေျဖာင္႕တယ္ကြာ
    အမႈိက္စားပဲ ဆိုၿပီး ေလာဘအႏုသယကိေလသာက ကိုယ္႕ကိုႏွစ္သက္
    မႈေ၀ဒနာေတြကိုေပးေတာ႕မယ္ေပါ႕ ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုခ်င္တာကေတာ႕
    ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ခံစားမႈျမင္းရုိင္းႀကီးကို ဘယ္လိုဇက္က်ဳိးသတ္မလဲဆိုတာပါ။
    လြယ္လြယ္ေလးနဲ႕ခက္ပါတယ္ ။ လြယ္ျခင္းခက္ျခင္းဆိုတာကလဲ လုပ္ႏိုင္ရင္
    လြယ္ၿပီး မလုပ္ႏိုင္ရင္ ခက္ပါတယ္ ။ ပိုၿပီးခက္တာက လုပ္ႏိုင္ရက္နဲ႕မလုပ္
    တာပါ ။ အသိမခက္ အက်င္႕ခက္-လို႕ဆိုတယ္မို႕လား ။ ဘႀကီးရြတ္ရြတ္ေန
    တဲ႕ေတးထပ္ေလးကိုလဲ ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ပါအုံးမယ္ ။ (ေမထုန္မွီ-အိပ္စား
    လို႕-ေယာက်္ား (မိန္းမ)တဲ႕ႏြားမွာ-ျပည္႕အစုံ ကုံလုံရွိပါ၏ ။ သိပညာတတ္
    တစ္ပါး ႏြားထက္ပုိသာ)တဲ႕ ။ ခံစားမႈ၀ါဒီသက္သက္ဆိုရင္ အသိညာဏ္မဲ႕တဲ႕
    တဖက္စြန္းကိုေရာက္သြားတတ္ပါတယ္ ၊ (မုဒိန္းသမားလိုေပါ႕) အသိဥာဏ္
    မဲ႕အစြန္းဖက္ကိုေရာက္သြားရင္——–ကိုယ္ဘာေတြးေနသလဲ ကိုယ္ဘာလုပ္
    ေနသလဲသိဖို႕ပါပဲ ။ ဘုန္းဘုန္းေတြေဟာေနတဲ႕ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ-
    သတိမလြတ္ၾကေစႏွင္႕ေပါ႕ဗ်ာ ။ ရႊံ႕နဲ႕လုပ္တဲ႕အရုပ္ေလးဟာ မေျခာက္ခင္သာျပဳျပင္လို႕ရၿပီး ေျခာက္ေသြ႕သြားရင္ ျပဳျပင္လို႕မရေတာ႕ပါ။
    မွတ္ခ်က္ ။ ဤကြန္႕မန္႕ေရးသူဟာ ဘုရားျဖစ္မဲ႕အုတ္နီခဲမဟုတ္ပါေၾကာင္း
    ႏွင္႕ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕အမည္နဲ႕စာအုပ္ေတြကိုထည္႕ေရးရတာ မဖတ္ဘူးေသး
    လို႕စိတ္၀င္စားရင္ဖတ္ေစခ်င္တဲ႕ေစတနာနဲ႕ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
    ကိုယ္မကၽြမ္းတဲ႕အရာကို ေရးတတ္သလိုေရးရတဲ႕အတြက္ ဖတ္ရတာ မရွင္း
    လင္းပါက ခြင္႕လႊတ္ၾကပါေစလိုေၾကာင္း ။(မသိစိတ္ကို အေရွ႕တိုင္းက
    ဘ၀င္စိတ္လို႕ေခၚပါေၾကာင္း)

    1. ဟုတ္ကဲ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မိတ္ေဆြၾကီးရာ .. မသိစိတ္ သိစိတ္ကို ေျပာေနၾကတာေတာ႔ အမ်ားသားပါ .. ခုပို႔စ္မွာကလည္း က်ေနာ္ ယူဆခ်က္ကို တင္ျပၾကည္႔တာပါ .. က်ေနာ္လည္း ဖတ္ေတာ႔ ဖတ္ဖူးပါ၇ဲ႔ဗ်ာ နည္းနည္းေပါ႔ဗ်ာ .. လူသာမန္တစ္ေယာက္မွာ သူ႔ လုပ္ေနက် အတိုင္း .. ထပ္ခါထပ္ခါ မ်ားမ်ားေတြးတာေတြ လုပ္ဖူးတာေတြက မသိစိတ္အတြင္း မ်ားမ်ားေရာက္ ျဖစ္ၾကတာလို႔ ယူဆမိပါတယ္ .. ဒီလိုနဲ႔ သူက လုပ္ေနၾက အက်င္႔အျဖစ္ ျပန္ဆက္ႏြယ္ေပးတယ္လို႔ထင္မိတာပါ ..။ အဲ႔ဒီ အက်င္႔ေတြကို ေျပာင္းပစ္ဖို႔ သတိထားျပီး စိတ္ကို ထိန္းေပးရင္ ေျပာင္းလဲလာနိုင္တယ္ဆိုတဲ႔ ယူဆခ်က္ကို တင္ျပခ်င္တာပါ ။ ေနာက္ အျမင္႔ဆံုး နိဗာန္ကိုေတာင္ အဲ႔ဒီ ထပ္ခါထပ္ခါ တရားရွဳမွတ္ရင္းကေန တရားသေဘာေတြက မသိစိတ္တစ္ခုလုံုးျပည္႔ျပီး သမုဒယစိတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားတာလို႔ ယူဆမိပါတယ္ ဗ်ာ .. က်ေနာ္လည္း သိပ္မသိေသးပါဘူး ခုက ထင္ျမင္ခ်က္ကို တင္ျပရံုပါပဲ .. ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ .. ။ ေနာက္ထပ္လည္း ဆက္ေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ပါတယ္ …။

    2. ကိေလသာ (စိတ္ကိုပူေလာင္ေစတဲ႕
      တရားမ်ား)ကိုလည္း သုံးမ်ဳိးခြဲပါတယ္ ။ အနယ္ထိုင္ကိေလသာ ။ ထၾကႊကိေလ
      သာ ။ လြန္က်ဴးကိေလသာ-ဆိုၿပီးသုံးမ်ဳိးရွိပါသတဲ႕ ။ ဥပမာ-လူတစ္ေယက္က
      ကိုယ္႕ကိုဆဲလိုက္လို႕ရွိရင္ နဂိုအနယ္ထိုင္ေနတဲ႕ေဒါသကိေလသာက လႈပ္ခတ္
      လာေတာ႕ ေဒါသျဖစ္လာတယ္ ၊ ေဒါသျဖစ္ေနတာဟာ ထၾကြကိေလာသာပါပဲ ။ ေဒါသအေလွ်ာက္ ျပန္ဆဲလိုက္ရင္ ဆြဲထိုးလိုက္ရင္ လြန္က်ဴးကိေလသာပါ ။
      လြန္က်ဴးကိေလသာကို သီလနဲ႕ထိန္း ။ ထၾကြကိေလသာကို သမာဓိနဲ႕ထိန္း ။အနယ္ထိုင္ကေလသာကိုေတာ႕ ပညာနဲ႕အျမစ္ျဖတ္ရမယ္လို႕ဆိုပါတယ္ ။

      ကို ဂါး ေရးတဲ႔ .. အဲ႔ဒီ အေၾကာင္းအရာေလးကို ပိုနွစ္သက္မိပါတယ္ဗ်ာ ..

      အနယ္ထိုင္ကေလသာကိုေတာ႕ ပညာနဲ႕အျမစ္ျဖတ္ရမယ္လို႕ဆိုပါတယ္ ။

leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s