အခ်ိန္မွီ၏

ယခု အခ်ိန္မွီ၏ . အေၾကာင္းမူ က်ေနာ္တို႔ ယခု အသက္ရွဴေနေသာေၾကာင္႔ အသက္ရွင္ေန၏ အသက္ရွင္ေနေသာ လူ႔ဘဝသည္ မိမိလုပ္ခ်င္တာကို လုပ္နုိင္၏ ထို႔ေၾကာင္႔ အသက္ရွင္ေနသမွ် အခ်ိန္မွီ၏ ။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္မွီတုန္း ေကာင္းမွဳ လုပ္နုိင္မွ သာ အက်ိဳးရွိ အသံုးဝင္မည္ ျဖစ္ပါ၏ ။ အသက္ရွင္ေနတုန္း လုပ္သင္႔တာ အက်ိဳးရွိတာ မွန္ကန္တာ တရားမွ်တတာ ေတြ လုပ္ရမည္ ။ သုိ႔မွသာ အခ်ိန္မွီနိုင္မည္ျဖစ္သည္ ။ ထိုသို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဘက္ အက်ိဳးမဲ႔ေစေသာ၊ တဖက္သားအား ထိခိုက္ေစနိုင္ေသာ၊ ေကာင္းက်ိဳး မျဖစ္ေစေသာ …  အကုသိုလ္ အလုပ္ေတြျဖင္႔သာ ရရွိတဲ႔ အခ်ိန္ကေလးကို ျဖင္႔  ကုန္ဆံုးမယ္ဆိုလွ်င္ အခ်ိန္မမွီ အလကား ဘဝ တစ္ခု ျဖစ္သြားပါလိမ္႔မည္ ။

ထိုသို႔  တန္ဖိုးမရွိတဲ႔ဘဝကို က်ေနာ္ မလိုခ်င္ ။ ထို႔အတူ သူတပါးကိုလည္း မပိုင္ဆိုင္ေစလိုခ်င္ ။ ေနာက္ျပီး တန္ဖိုးရွိတဲ႔ဘဝကို လိုခ်င္သည္ ။ ထို႔အတူ သူတပါးကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ေစခ်င္သည္။ ယခုဘဝသည္ သက္ရွိမ်ားရဲ႔ အေကာင္းဆံုးဘံုဘဝ ျဖစ္ေသာ လူ႔ဘဝဆိုတာကို သိေစခ်င္ပါသည္ ။ မိမိသည္ လူ ဆိုတာကိုလည္း သိေစခ်င္ပါသည္ ။ တခ်ိဳ႔သည္ မိမိလူဆိုတာကို သတိထားမိပံုမေပၚပါ ။ လူဆိုသည္ကိုလည္း ဘယ္လိုသတၱဝါပါ ဟု ေသခ်ာ နားမလည္ ။ စားခ်ိန္တန္စား ၊ သြားခ်ိန္တန္သြား ၊ လာခ်ိန္တန္ လာ  ၊ အိပ္ခ်ိန္တန္အိပ္ ၊  ခံစားစရာရွိ ခံ စား စသည္မ်ားျဖင္႔သာ ဘဝကို ကုန္ဆံုးေနသူမ်ားအဖို႔ လူ ဆိုတာကို နားလည္မည္မထင္ ။ လူပီသေအာင္ ေနမည္ဟုလည္း ေတြးမည္မထင္ပါ ။

လူဟူသည္ ။ သက္ရွိျဖစ္၏ ။ ခံစားနိုင္တဲ႔ နွလံုးသားရွိ၏ ။ အမွားအမွန္ကို သိ၏ ။ ခြဲျခားနိုင္ေသာ အသိဥာဏ္ရွိ၏ ။ စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္ေသာ အသိဥာဏ္လည္းရွိ၏ ။ ထုိးထြင္းသိျမင္ျပီး မြန္ျမတ္ျခင္းကိုလည္း ျမတ္နိုးသလို လုပ္ေဆာင္ နိုင္စြမ္းလည္းရွိ၏ ။ အသိဥာဏ္ျဖင္႔သာ ဦးစားေပးရပ္တည္၏ ။ သဘာဝအားျဖင္႔ နွလံုးသားက နူးညံ႔၏ ။  အစ ပထမမွာ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္ထားျဖင္႔ အျဖဴထည္ျဖစ္၏ ။ ထို႔ေနာက္ တခ်ိဳ႔တခ်ိဳ႔သည္ အျဖဴကို ဂရုမစိုက္၍ အေရာင္စက္ေတြ စြန္းထင္းမိ၏ ။ ထိုသူမ်ားသည္ ထုိအေရာင္ေတြစြန္းျခင္းကို မနွစ္သက္ .. တျခားသူကိုလည္း မသိေစခ်င္ .. ထိုေၾကာင္႔ ထိုအေရာင္ ကိုဖုံးဖို႔ ေနာက္အေရာင္ျဖင္႔ ထပ္ဖ်က္၏ ။ ထုိဖ်က္ေသာအေရာင္းက အျဖဴမဟုတ္ေလေသာေၾကာင္႔ မူရင္း အျဖဴသည္ အျဖဴစစ္စစ္ျဖင္႔ မရပ္တည္နိုင္ ။ အေရာင္ေျပာင္းလဲသြား၏ .. ထိုသို႔ ထိုသုိ႔ျဖင္႔ စြန္းလိုက္… စြန္းေသာအရာကို မလိုခ်င္ လူသိမခံခ်င္ေသာေၾကာင္႔ ဖ်က္ရင္းဖ်က္ရင္းျဖင္႔ ေဆးေရာင္စံု လူမ်ားဟု ျဖစ္ေပၚလာၾက၏ ။

အမွန္တကယ္ ပင္ကိုသဘာဝ လူသည္ ျဖဴစင္ပါ၏ ။ အစြန္းအထင္းမ်ားျဖင္႔ လူသည္လည္း အစပထမမွာ ျဖဴစင္သူ ျဖစ္ပါ၏ ။ သို႔ေသာ္ လူ မွာ ရွိတဲ႔ ထုိအျဖဴ ျဖဴစင္ျခင္းကို ယခုလို အစြန္းေတြ ျဖစ္ျပီးမွ မရနိုင္ေတာ႔ျပီလား ထင္ခ်င္ထင္မိမည္ ။ တကယ္ေတာ႔ လူသည္  လံုးဝ ျဖဴစင္သူအျဖစ္သို႔ မရနိုင္ေတာင္ သန္႔ရွင္ေသာ အျဖဴ အျဖစ္ ရနိုင္မည္ သာ ။ အဝတ္မ်ားကို အညစ္အေၾကးမ်ားစြန္းထင္းလွ်င္ ျပန္လည္ဖြတ္ေလွ်ာ္နိုင္လွ်င္ ျဖဴစင္လာနိုင္သကဲ႔သို႔  .. လူ႔ဘဝ စိတ္အိမ္ညစ္ညမ္း ဆိုးသြမ္းမွဳကိုလည္း အဝတ္မ်ားဖြတ္သလို ျပဳျပင္ နိုင္၏ ။ ထို႔အတြက္ စိတ္သာရွိဖို႔လိုပါသည္ ။ ယံုၾကည္မွဳလည္းထားဖို႔ လည္း လိုပါမည္ ။  တကယ္ေတာ႔ အမွားကင္းသူ ေလာကမွာ မရွိသလို ..အမွန္ခ်ည္းသာ လုပ္နိုင္သူလည္းေလာကကမွာ မရွိခဲ႔ပါ ။ လူဟူသည္  အဖန္ဖန္ လုပ္လာခဲ႔ေသာ အေတြ႔အၾကံဳ မ်ားမွသာ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ျခင္းသို႔  ေျပာင္းလဲလို႔ ရနိုင္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္၏ ။ လူသည္ ရြ႔ံေပ်ာ႔လိုပဲ လိုသလို ပံုသြင္းနိုင္ေသာ သတၱဝါျဖစ္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ မိမိလိုခ်င္ေသာ ပံုကို ယခုအသက္ရွင္ေနခ်ိန္ အခ်ိန္မွီတုန္းမွာ ျပဳျပင္ဖို႔ အားယူသင္႔၏ ။ အားထုတ္သင္႔၏ ။ အားထုတ္လည္း ထုတ္နိုင္၏ ။ မည္သို႔ ေသာ အရာမ်ားကို အခ်ိန္မွီအားထုတ္ရမလဲ ဆိုသည္မွာ သာ ကြဲျပားမည္ျဖစ္၏ ။ ထုိ႔အတြက္ မိမိမွာ ပိုင္ဆိုင္ေသာ လူသားဦးေနွာက္ကို သံုး၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းကိုသာ ေရွ႔တန္းက ျပဳ၍ ဆံုးျဖတ္ လက္ခံပါဟုသာ ဆိုခ်င္ပါ၏…။

လူသည္ လူမ်ားနွင္႔ ဆက္ဆံရ၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ လူေတြႏွင္႔ ကင္းလႊတ္နိုင္မည္ဟု မယူဆပါနွင္႔ ။ ဘက္နွစ္ဘက္ မွ်တပါေစ ။ မည္သူ႔ကိုမွ် အဆိုးမျဖစ္ပါေစနွင္႔ ။ အေကာင္းအဆိုးကိုလည္း ခြဲျခားတတ္ေသာေၾကာင္႔ မိမိ အသိဥာဏ္ကိုသာ အမွန္တကယ္ လက္ခံယံုၾကည္ပါ ။ သူမ်ားေျပာစကားျဖင္႔သာ ေရာေရာင္မလိုက္ပါနွင္႔ ။ မိမိဦးေနွာက္ အသိဥာဏ္ မွတ္ေက်ာက္ေပၚမွာသာ အမွားအမွန္ကို ခဲြျခားပါ ။ မွန္သည္ဟု မိမိလက္ခံေသာ အျမင္ကို မိမိရဲ႔ဝင္႔စြာ က်င္႔သံုးပါ ။ မွားသည္ဟု ျမင္ေသာအခ်က္အလက္ကို  အမ်ားစကားသံနွင္႔ ေဝေလေလ သံေရာင္ လိုက္ျပီး မလုပ္ပါနွင္႔ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ သင္သည္ အခ်ိန္မွီသူမ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ေနေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္ ။ သင္႔ရဲ႔အားထားရာဟာ သင္ျဖစ္သည္ဟုသာ ျမင္ပါ ။ လက္ခံပါ ။ ထိုမွသာ သင္သည္ လူဟူေသာ ပီသေသာ တံဆိပ္ကို ခပ္နွိပ္ထားသူျဖစ္ပါမည္ ။

အခ်ိန္သည္ တန္ဖုိးရွိသည္ဟု ေတြးၾကည္႔မွသိ၏ ။ အသံုးခ်မည္ဟု ယူဆလက္ခံျပီးမွ လက္ေတြ႔တြင္ ခရီးမေရာက္ျဖစ္ၾကမည္ ။ ယခု က်ေနာ္ဆိုလိုခ်က္မွာ က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္မွီသည္ဟု ဆိုထားပါတယ္ ။ ထိုအခ်က္ကို လက္ခံမည္ ဟု ယူဆထားတာပါ  ။ ထို႔ေၾကာင္႔ သင္ေရာ က်ေနာ္ေရာ အက်ိဳးရွိတဲ႔အရာအတြက္ လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ခံယူမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္  ။ သို႔ေသာ္ ယခု စာဖတ္ျပီးလွ်င္ျပီးခ်င္း ထိုအေတြး ေပ်ာက္သြားမည္မွာ ေသခ်ာသည္ ဟု က်ေနာ္ယူဆထားပါသည္  ။ ထိုသို႔ ထိုသို႔ ယူဆ လက္ခံျပီးမွ ျပန္လည္ေျပာင္းလည္းသြားျခင္း  ျဖစ္ပံုေတြသည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင္႔လည္းဟု ေတြးသူနည္းမည္ထင္ပါသည္ ။ လူ႔သေဘာသည္ လုပ္ပါမ်ားေသာ အရာအား ထပ္ထပ္ လုပ္ျဖစ္ေလ႔ရွိပါတယ္ ။ အဲ႔ဒီလို လုပ္ပါမ်ားေသာ ထိုအေၾကာင္းအရာဟာ အက်င္႔အျဖစ္သို႔ တျဖည္းျဖည္း  ေျပာင္းလဲလာမည္ ျဖစ္ပါတယ္  ။ အဲ႔ဒီလိုျဖင္႔  ျပဳျပင္ဖို႔ စိတ္ မရွိေသာသူသည္ ထိုအက်င္႔ျဖင္႔သာ ဗီဇ က်န္ေနပါမယ္  ။ အဲ႔ဒီလိုပါပဲ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနၾကျဖစ္ေသာ အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္းသည္လည္း   ထပ္ထပ္ျဖစ္ေနမည္ ။ မိမိအသိဥာဏ္ႏွင္႔ စိတ္ကိုသာ  ျပဳျပင္ျခင္း သတိျဖင္႔ မကြပ္ကဲ႔ပါက က်ေနာ္တို႔ သည္ အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္း  အက်င္႔ျဖင္႔ မသိမသာ ( မသိလို႔ မသာျဖစ္သည္ ) ဆက္လက္ကုန္ဆုံုးေနမည္ ျဖစ္ပါသည္ ။

အခ်ိန္မွီေသာ အခ်ိန္၌ မိမိအေတြးကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ထားသင္႔၏ ။

အခ်ိန္မွီေသာ အခ်ိန္၌ လုပ္သင္႔လုပ္ထုိက္တာကို လုပ္သင္႔၏ ။

အခ်ိန္မွီေသာ အခ်ိန္၌ သတိရွိရွိ သတိျဖင္႔ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဦးစီးသင္႔၏  ။

ထို႔ေနာက္ သင္သည္ ရနိုင္ခဲသည္ဟု အမ်ားလက္ခံေသာ ဒီတန္ဖိုးရွိတဲ႔ လူ႔ဘဝကို အခ်ိန္မွီ ရရွိေနမည္ျဖစ္ပါသည္ ။

သင္႔ကို တန္ဖိုးထားေသာ

ဘာေန

၈ရက္-ဂ်ဴလိုင္-၂၀၁၁

Advertisements

2 thoughts on “အခ်ိန္မွီ၏

  1. Thanks,frd Barnay.Yes,we should do the most suitable thing in time while we are alive.But in facat,we didn’t nothice how precious our present time is! Your idea can reflect us how to use our time in the right way with mindfulness.In fact, it is difficult to do good habits instead of doing bad habits,but we should avoid of doing these .Yr sharing can warn me in time.Thanks a million ,my friend.

leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s