ယုတၱိ

ဘာလဲ ယုတၱိ

ယုတၱိတဲ႔ ဘာလဲ ယုတၱိက .. 🙂 ။ လက္ေတြ႔သေဘာကို ဆိုလိုတာပါ တစ္ခုခုကိုလက္ေတြျဖင္႔ သက္ေသျပျခင္း သို႔မဟုတ္ အမ်ားလက္ခံနိုင္ေသာ အေတြးအျမင္ ၊ ျဖစ္နိုင္ေသာ အရာကိုဆိုလိုျခင္းပါ ။ တခ်ိဳ႔ေျပာၾကပါတယ္ “မင္းေျပာတာ ယုတၱိမရွိဘူး” စသည္ျဖင္႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္ ဘာလို႔ယုတၱိမရွိတာလဲ လို႔ ဆိုရင္ အမ်ားျမင္ေနၾက ျဖစ္နိုင္ေသာ အရာမ်ားနွင္႔ ေဝးကြာေနျခင္းေၾကာင္႔ပါ ။ ဥပမာဆိုရပါလွ်င္ “က်ေနာ္ နတ္သမီးေလး တပါးနဲ႔ ညတိုင္း ေတြ႔ျဖစ္တယ္” လို႔ဆိုမယ္ဆိုရင္ ၾကားတဲ႔သူကအားလံုးက ယုတၱိမရွိဘူးဟု ေျပာၾကမွာ ေသခ်ာပါ ။ ဘာလို႔လဲဆို ယေန႔ေခတ္လူ႔ေလာကမွာ ျဖစ္နိုင္ျခင္း မျဖစ္နိုင္ျခင္းေတြကို ပံုစံသတ္မွတ္ထားသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနလို႔ပါ ။

အေတြးစျခင္း

အရာရာမွာ ယုတၱိလို႔ ဆိုရမဲ႔ လက္ေတြ႔သေဘာနဲ႔ ယွဥ္တဲ႔ အျပဳအမူေတြကသာ ခရီးေရာက္ၾကစျမဲပါ ။ ဒီေခါင္းစဥ္ကို ေရးျဖစ္ဖို႔ အေတြးတခုေၾကာင္႔ ပံုေပၚလာရျခင္းပါ ။ ဘယ္လိုေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ အေဒၚတစ္ေယာက္ ဖ်ားတဲ႔ ေရာဂါေၾကာင္႔ ေဆးရံုတင္ထားရတဲ႔ အေၾကာင္းပါ ။ သူက အဖ်ားဆိုေပမဲ႔ အသက္က နည္းနည္း ၾကီးေတာ႔ သာမန္ လူရြယ္ေတြလို ခ်က္ခ်င္းမသက္သာဘူး ျဖစ္ေနတယ္ေလ ။ အဲ႔မွာ အိမ္ကေန ဆန္ျပဳတ္ျပဳတ္ျပီး ေဆးရံုကို မနက္တိုင္းသြားသြားပို႔ရတယ္ ။ အဲ႔ဒီလိုနဲ႔ သူ ေဆးရံုမွာ အဖ်ားေရာဂါနဲ႔ နွစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေနတယ္ ။ က်ေနာ္လည္း ေတြးမိတယ္ အဖ်ားက ခုအခ်ိန္ထိ ဘာလို႔ မေကာင္းေသးတာလဲ ဘာေၾကာင္႔ ေဆးရံုမွာ ဆက္ေနေနရတာလဲလို႔ေပါ႔  စသျဖင္႔ အေတြးက စလာပါေတာ႔တယ္ ။

ေတြးမိျခင္း

“ေရစိုျခင္းကို မႏွစ္သက္သူ တစ္ေယာက္ဟာ ေရထဲကေန ကုန္းေပၚကိုမတက္ပဲ ေျခာက္ေသြ႔ျခင္းကို မရနုိင္ဘူး ” ဆိုတာပါပဲ ။ ေရထဲကေန ကုန္းေပၚမတက္ပဲ ကိုယ္က “ငါေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ ေနခ်င္လိုက္တာ ” ဆိုျပီး စိတ္ထဲက ျဖစ္ေနလို႔ မရပါဘူး ။ ေျခာက္ေသြ႔ခ်င္ရင္ ေျခာက္ေသြ႔ ေစနိုင္တဲ႔ နည္းကိုသံုး ေပါ႔ ဒါေလးပါပဲ ။ ေရေသာက္ခ်င္တဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာလည္း ထို႔အတူပါပဲ … ေရဆာတယ္လို႔သာ ေျပာေနေပမဲ႔ ေရအိုးထဲက ေရကိုခပ္မေသာက္ဘူးဆိုရင္ ေရဆာ မေျပနိုင္သလို က်ေနာ္တို႔ လူ႔ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္၊ ေနခ်င္တာေတြကို လိုခ်င္ရံုသက္သက္နဲ႔ ထိုေနရာမ်ားကို ရရွိမလာနိုင္ပါဘူး ။

ဝီရိယတဲ႔

ယုတၱိဆိုတဲ႔ လက္ေတြ႔က်တဲ႔ နည္းကသာ ခရီးေရာက္တာပါ ။ ဘယ္ေနရာဘယ္စခန္းဆီကို ေမွ်ာ္မွန္းေနရံုျဖင္႔ ေရာက္ရွိမသြားပါဘူး အဓိက ကေတာ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔သာ အဓိကပါ ။ ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္း ရာဇဝင္ထဲက “ေမးပါမ်ား စကားရ သြားပါမ်ား ခရီးေရာက္” ဆိုသလို လူ႔ဘဝမွာ လက္ေတြ႔က် နည္းက ေရွ႔ဆံုးနံပါတ္တစ္ပါ ။ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ဖို႔က အားထုတ္ျခင္း ဝီရိယ ရွိမွ ျဖစ္လာမွာပါ ။ လူ႔ဘဝမွာ တစ္ခုခုျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုရင္ ကံ ၊ ဥာဏ္ ၊ ဝီရိယ ဆိုျပီး သံုးမ်ိဳး အခ်ိဳးက် တြဲစပ္ျပီးမွ ျဖစ္ေျမာက္မွာပါ ။ ကံတစ္ခုတည္းခ်ည္းပဲ မျဖစ္နိုင္သလို  ဥာဏ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔လည္း ျဖစ္မလာနိုင္ပါဘူး ၊ ထို႔အတူ စိုက္ထုတ္မွဳ ဝီရိယ တစ္ခုတည္းနဲ႔လည္း အရာရာဟ လွလွပပ ျဖစ္တည္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။

ေလာကဓမၼျဖင္႔

ေစာနက ေျပာသလိုပါပဲ ေရထဲမွာ ရွိေနသူဟာ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ ေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေရထဲကေန ကုန္းေပၚကို တက္မွ ျဖစ္လာမွာပါ .. ထို႔အတူ ေလာက အတြင္းမွာ မိမိေနခ်င္ ၊ ရခ်င္ေနတဲ႔ အရာအားလံုးဟာလည္း  တူတူပါပဲ ။ ေလာကီေရးရာမွာျဖင္႔ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝခ်င္သူဟာ စုေဆာင္းျခင္းမရွိပဲ ၾကီးပြားမလာနိုင္သလို ေလာကုတၱရာ ေရးရာမွာလည္း တရားဓမၼကို မက်င္႔ၾကံ မက်ိဳးကုတ္ရင္ျဖင္႔ တရားထူးနဲ႔ ေဝးေနအံုးမယ္ဆိုတာ အေသခ်ာပါ ။ ခုေခတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သက္ၾကီးပိုင္းေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္ .. သူတို႔ဟာ တရားနဲ႔လည္း ေနခ်င္ေသးတယ္ ဒါေပမဲ႔ တရားတဲ႔ အလုပ္ကို မလုပ္တတ္ၾကဘူးျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္း အသိနည္းေနေသးသလို အသိဥာဏ္ျမင္႔တက္လာမွဳ ျဖစ္လာဖို႔ကိုလည္း အားမထုတ္ၾကပါဘူး ။ ေနာက္ဆံုး ေသျခင္းတရားရဲ႔ ဝါးမ်ိဳျခင္းေအာက္မွာ ဟိုလိုလို ဒီလိုလုိျဖင္႔ တရားရွိသလိုလို မတရားသလိုလိုနဲ႔ မရဏ နယ္ထဲကို ဝင္ေရာက္သြားၾကတာေတြက မ်ားပါတယ္ ။

ဘယ္လိုသံေဝဂလဲ

လူတိုင္းနီးပါ ေသျခင္းတရားဆိုတာကို အျပည္႔အဝ ေထာက္ခံခ်င္ပံုမရပါဘူး ဒါေပမဲ႔ ေသမယ္ဆိုတဲ႔ အသိေလာက္ပါပဲ . တခ်ိဳ႔ဆိုရင္ သံေဝဂကို ေတြ႔တံုးခဏပဲ ရၾကသလိုလိုရွိျပီး ထို သံေဝဂျမင္ကြင္းနဲ႔ မ်က္နွာလႊဲလိုက္တဲ႔ အခ်ိန္ကစျပီး သာမန္ ေနေနၾက စိတ္အေျခအေနနဲ႔ ေသျခင္းတရားကို စာစကားေလာက္သာ ျမင္ေနၾကပါတယ္ ။ အကယ္၍ ထိုသူေတြမ်ိဳးမွာျဖင္႔ ေသျခင္းတရားနဲ႔ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ၾကံဳလာျပီဆိုရင္ေတာ႔ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ အေဖကယ္ပါ အေမကယ္ပါ စသျဖင္႔ ေသြးရူးေသြးတန္း ေၾကာက္ေနမွာေတာ႔ ေသခ်ာပါ ။ တကယ္ေသခါနီးမွာ ထိုသို႔ ေၾကာက္စိတ္ျဖင္႔သာ အဆံုးသတ္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ထို႔ဘဝဟာျဖင္႔ ရခဲလွေသာ အေျခအေနမွာ ရသင္႔တာ မရလိုက္သလို ျဖစ္သြားပါမယ္ .. ။

သတိတရားသည္သာ

ထိုသို႔ ၾကံဳၾကိဳက္ခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆံုးေသာ အေဆာင္ကေတာ႔ သတိပါပဲ . သတိမရွိရင္ျဖင္႔  ျငိမ္ျငိမ္မေနေသာ စိတ္အိမ္ဟာ ခုန္ဆြ ခုန္ဆြ ျဖစ္ေနပါလိမ္႔မယ္ ။ သတိ ရွိမွဳေလး အက်င္႔ရေနရင္ျဖင္႔ သတိတရားေလးဝင္လာျပီး မိမိအတြက္ အျမင္မွန္ကို ျမင္နိုင္ပါလိမ္႔မယ္ ။ လူ႔ဘဝမွာ စိတ္ျဖင္႔သာ ၾကီးစိုးေနတာမို႔ သတိတရားဟာ ေမြးကတည္းကေန ေသသည္အထိ ရွိရမဲ႔ အရာပါ ။ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေရးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရား ဓမၼ က်င္႔ၾကံရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ သတိရွိျခင္း၊ သတိျမဲျခင္း ဟာ အထိေရာက္ဆံုးပါပဲ ။ ဘာလို႔လဲဆို သတိဆိုတာက မိမိသြားေနေသာ လမ္းေတြကို ဆန္းစစ္ျခင္း ျဖစ္တာေၾကာင္႔မို႔ပါ ။

ဒါေၾကာင္႔ ယုတၱိတန္တဲ႔ အျမင္ေတြျဖင္႔သတိရွိရွိေနျပီး မိမိဦးေနွာက္နဲ႔ ႏွလံုးသားကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ပါလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္ ။

“ေရထဲက လူတစ္ေယာက္ဟာ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ ေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ျဖင္႔ ကုန္းေပၚမတက္ပဲ ေျခာက္ေသြ႔ မလာနုိင္ပါဘူး .” ။

ဘာေန

၃၁-ေမလ-၂၀၁၁

Advertisements

2 thoughts on “ယုတၱိ

  1. ရထဲက လူတစ္ေယာက္ဟာ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ ေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ျဖင္႔ ကုန္းေပၚမတက္ပဲ ေျခာက္ေသြ႔ မလာနုိင္ပါဘူး ။

    ေလးစား လိုက္နာစရာ အေတြးေလးပဲ ေကာင္းလိုက္တာ ဟုတ္တာေပါ့ က်ေနာ္တို႕ေတြ လိုခ်င္တာကို လိုခ်င္တယ္လို႕ေျပာေနရံုနဲ႔ ဘယ္ရနိုင္မွာလည္းေနာ့္ ။

    မဂၤလာပါ ဘာေန နာမည္ေလးဆန္းလို႕ က်ေနာ္ စာေလးေတြမၾကာမၾကာ လာဖတ္ျဖစ္တယ္ ေျခရာေတာ့ မခ်န္ခဲ့ျဖစ္ဖူး ။

  2. ေက်းဇူးဗ်ာ ကိုေမာင္မ်ိဳး “က်ေနာ္႔ဘဝရဲ႔ ဇာတ္ခံု” ကိုလည္း အရင္က ေန႔တိုင္း လိုလို ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္ ခုရက္ေတာ႔ မအားတာနဲ႔ မေရာက္ျဖစ္တာပါ .. ဘေလာ႔ေတြက ဝင္လို႔မလြယ္လို႔ေလ ..

leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s