ေသျခင္းတရား

ေသျခင္းတရား

အစရွိလွ်င္ အဆံဳးဆိုတာ ရွိမည္.။

အျဖစ္ ရွိလာလွ်င္ အပ်က္ဆိုတာရွိမည္။

အေကာင္းရွိလွ်င္လည္း အဆိုးဆိုတာရွိၾကသည္။

ေလာကၾကီးအတြင္း အသက္ရွင္ေနထိုင္ၾကေသာ သက္ရွိမွန္သမွ် ေမြးဖြားျခင္းမွ စတင္ၾကျပီး ေသျခင္းတရားအဆံုးဆီသို႔ မလြဲမေသြ သြားၾကရမည္ ။ ဒါဟာ ထူးဆန္းသည္႔အရာမဟုတ္.။ လူတိုင္း ေသရမည္ကို ေၾကာက္တတ္ၾကသည္ . ေသျခင္းတရား လို႔ အသံထြက္တိုင္း ေက်ာတံု တတ္သည္ ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို မေသေသာ သူအျဖစ္လည္း သေဘာထားတတ္ၾကသည္ ။ အမွန္မွာေတာ႔ သက္ရွိတိုင္း ေသၾကရစျမဲ . သက္ရွိတိုင္းလည္း မိမိအသက္ကို ခ်စ္တတ္ၾကစျမဲ ။ အဲ႔ဒါေၾကာင္႔ တခ်ိဳ႔ေဖာ္ျပၾကတာက “ေသျခင္းသည္ မၾကီးက်ယ္ … ေသရမွာေၾကာက္ေသာစိတ္ သည္သာ ၾကီးက်ယ္သည္” ဟု ဆိုၾကသည္။ ဟုတ္ပါသည္ .. ေသျခင္းဆိုသည္မွာ ေသသြားလွ်င္ ျပီးပါသည္ ဘာမွ ထူးသည္မဟုတ္ …။ ေသရမွာေၾကာက္ေသာစိတ္သည္ ထုိသို႔မဟုတ္ မေသခင္ ေၾကာက္စိတ္ေၾကာင္႔ ျဖစ္တတ္ေသာ အရာေတြသာ ထူးျခား၏ လူကို တမ်ိဳးတမည္ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္၏ .. အေၾကာင္းမူ “လူသည္  စိတ္၏ ေစရာျဖစ္၏”..။

တခါတခါ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္႔ကိုယ္ မေသတတ္ေသာ သူအျဖစ္ ျမင္တတ္ၾက၏ ေသျခင္းကိုလည္း ဘယ္တံုးကမွ မေတြ႔ဖူးသူအျဖစ္ ျမင္တတ္ၾက၏ .. အမွန္မွာေတာ႔ ဘဝတိုင္းက်ေနာ္တို႔ ေသခဲ႔ဖူးခဲ႔ျပီ … သို႔ေပမဲ႔ ထိုဘဝတိုင္းမွာပဲ ယခုဘဝကဲ႔သို႔ ေသျခင္းကို မသိခဲ႔ .. မေသခင္ေသရမွာ ေၾကာက္ေသာ စိတ္မ်ားျဖင္႔သာ ၾကီးစိုးခဲ႔တာ..ဒါေၾကာင္႔ ယခု က်ေနာ္တို႔လက္ေတြ ျဖတ္သန္းေနတဲ႔ဘဝမွာလည္း ေသျခင္းကို ျမည္းမစမ္းဖူးလို႔ မသိသလို ရွိေနျခင္းဟာ ထူးဆန္းသည္မဟုတ္ .. ဒါေပမဲ႔ အမွန္မွာေတာ႔ က်ေနာ္တို႔အားလံုးေသၾကရမည္ …။

သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔တေတြ မိမိနွင္႔သက္ဆိုင္တဲ႔ မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရမဲ႔ ေသျခင္းတရား တံတားကို မည္သို႔ ျဖတ္သန္းမည္လဲ .. အထိတ္ထိတ္ အလန္႔လန္႔လား .. ေတြေတြေဝေဝလား …ထူးဆန္းေသာအရာအျဖစ္လား.. တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္လား …ဘာမွ မသိပဲ ျဖတ္သြားမည္လား .. ေသျခင္းတံတားမွန္းမသိပဲ ျဖတ္သြားမည္လား … အဲ႔ဒီလို အေမးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာျဖင္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ေမးစရာ ဆင္ျခင္စရာ ျဖစ္လာပါတယ္ .. ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔တေတြ ေရြးဖို႔ အခြင္႔အေရးရွိတယ္ဆိုတာ ယခု အသက္ရွင္ေနျခင္းက သက္ေသထူေနပါတယ္ ။ ဒါကိုသိဖုိ႔ လိုပါတယ္ .. ။ ေသဖို႔က လြယ္ပါတယ္ ေနဖို႔က ခက္တယ္ဆိုျပီး ေျပာၾကတာေတြ ရွိပါတယ္ ။ ဒါေတြက ေလာကသဘာဝပါ .. မွန္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ႔ မည္သို႔ ေသသြားရမည္လဲ … ေသလူမ်ား အေသေျဖာင္႔ဖို႔ စဥ္းစားစရာပါ…။

က်ေနာ္ဆို ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ေတြးမိပါတယ္ .. ငါ ေသမဲ႔ အခ်ိန္မွာ .. မည္သုိ႔ မည္ပံု ေသသြားနုိင္ရမည္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္း ေျပာမိပါတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ တရားစကားနဲ႔ နည္းနည္း ေရာေျပာခ်င္ပါတယ္ .. က်ေနာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ နိဗၺာန္ဆိုတဲ႔  အထြဋ္အျမတ္ရည္မွန္းရာေနရာရွိပါတယ္ ။ အဲ႔ဒီေနရာကို ေရာက္ဖို႔ စိတ္ကို သတ္မွတ္ျခင္းမ်ားနည္းလမ္းကို က်င္႔သံုးမွ ရနိုင္ပါလိမ္႔မယ္ ..။ ဒါေတြကလည္း မည္သည္ကိုမွတ္၍ မည္သည္ကို ပယ္ ဆိုတာေတြမွာ နည္းလမ္းက် ဖို႔လိုပါတယ္ ။ အဲ႔ဒါေတြသိရင္ျဖင္႔ ရုပ္ နာမ္ ခ်ုဳပ္ျငိမ္းရာ ေနရာ ျဖစ္တဲ႔ နိဗၺာန္ကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ႔ဒီေနရာကို လူအမ်ားက ေတာ္ေတာ္အလွမ္းေဝးတယ္လို႔ ထင္ေနၾကပါတယ္ …။

တကယ္ေတာ႔ က်ေနာ္လည္း ဘယ္လို ပံုစံမွန္းေသခ်ာ မသိေသးပါဘူး ။ သိတယ္ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္ အဲ႔ဒီေနရာကိုေရာက္ေနလို႔လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္ 😛 ။ က်ေနာ္အထင္ ေျပာျပမယ္ေနာ္ . . ထင္ျမင္ခဲ႔တာပါ နိဗၺာန္ဆိုတာ .ေလ ….. စာေတြထဲက သေဘာအရ .. ရုပ္(ခႏၶာ)လည္းမရွိ .. နာမ္(စိတ္)လည္းမရွိတဲ႔ေနရာ လို႔ သိရပါတယ္ ။ သက္ရွိလူဆိုတာကလည္း စိတ္နဲ႔ ရုပ္ တြဲေနျခင္းျဖင္႔ ျဖစ္တည္ေနတာပါ။ စိတ္မရွိက ရုပ္သည္လည္း ရုပ္ခ်ည္းသက္သက္မို႔ အခ်ည္းနွီး ။ ရုပ္မရွိပါက စိတ္သည္လည္း အေတြးလွိဳင္းခ်ည္းသက္သက္မို႔ အရာမထင္နုိင္။ ဒါေပမဲ႔ အဲ႔နွစ္ခုသည္ တည္ျငိမ္ေနျခင္းမဟုတ္ …။ လွဳပ္ရွားေနတတ္တဲ႔ အရာမ်ားျဖစ္ပါ၏။ ရုပ္သည္ သူ႔ရုပ္ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္တဲ႔ အစာမ်ား လိုအပ္သလို .. စိတ္သည္ သူ႔ ေတာင္းတရာ ေပ်ာ္ေမြ႔ရာ မ်ားလိုအပ္ေနသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။  ထိုရုပ္နွင္႔နာမ္ ရဲ႔အလိုကို လိုက္ေပးရျခင္းသည္ ဆင္းရဲ ၏ ။ ဆင္းရဲသည္ လိုခ်င္မွဳမဟုတ္ ။ လိုခ်င္တာ မဟုတ္ေသာေၾကာင္႔ ဒုကၡဟု ေခၚတြင္မည္ …။

ရုပ္နာမ္ နွစ္ခုလံဳးသည္ ဒုကၡျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္၏ ။ ဒုကၡ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေအးခ်မ္းဖို႔ဆိုလွ်င္ ထိုနွစ္ခု မရွိမွ ေအးခ်မ္းေပလိမ္႔မည္ ။ ထိုနွစ္ခုေအးခ်မ္းဖို႔ မည္သုိ႔ လုပ္ရမည္နည္း ။ ထိုအရာသည္ နည္းလမ္းရွိ၏ ။ ထိုနည္းလမ္းကို ရွာေဖြေပးခဲ႔သူမွာ က်ေနာ္တုိ႔အေလးအနက္ ကိုးကြယ္ေနသည္႔ ေက်းဇူးၾကီးလွေသာ ျမတ္ဗုဒၶပင္ ျဖစ္ပါသည္ .။ သူ႔ နည္းလမ္း အဆံုးအမမ်ားသည္ လြန္စြာမွ ထိေရာက္၏ ထက္ျမက္၏ ။ တုနွိဳင္းမရွိ။ အေၾကာင္းမူ ထိုသို႔သိရွိဖို႔ စမ္းသပ္ၾကည္႔နိုင္ျခင္းျဖင္႔ သိနိုင္၏ ။

ေနဖို႔လည္း ရုပ္မရွိ ။ ေတြးဖို႔လည္း စိတ္မရွိ။ စြဲလမ္းဖို႔လည္း အေၾကာင္းမျမင္ ။ တပ္မက္ဖို႔လည္း စိတ္မရွိ။ ထိုအရာသည္ ျငိမ္ျငိမ္ကေလးနွင္႔ ျငိမ္းေန၏ ။ အဲ႔ဒါသည္ က်ေနာ္႔အတြးက နိဗၺာန္ျဖစ္၏ ။ (အေၾကာင္းမူ စာအုပ္မ်ားမွ ေဖာ္ျပထားသည္မ်ားကို ျပန္ေတြးျခင္းျဖစ္ပါသည္)။ ထိုသို႔ ဘာမွ် လုပ္စရာ ေတြးစရာမရွိ ကမာၻမရွိေသာ ေနရာကို က်ေနာ္တို႔ စြဲလမ္းျခင္းနယ္ပယ္ကလူမ်ား မည္သို႔ နွစ္ျခိဳက္နိုင္ပါမည္လဲ ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ အဲ႔ဒီကို မသြားခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေနပါသည္.။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ သံေယာဇဥ္မ်ား ၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔မ်ားျဖင္႔ မကင္းေသးေသာေၾကာင္႔ သြားခ်င္စိတ္ မရွိေသးတာပါ ။  တကယ္ ဒုကၡကို ဒုကၡလို႔ မျမင္သမွ် ကာလာပတ္လံုးသြားခ်င္စိတ္ရွိမည္မဟုတ္ပါ..။

ဒါေပမဲ႔ သြားသင္႔တဲ႔ အရပ္ပါ .. ။ တကယ္ေတာ႔ ေသျခင္းလြန္ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ ဘာျဖစ္မည္ကိုမသိရပါ  ။ ထို႔အတူ အရင္ဘဝကလည္း ဘာျဖစ္ခဲ႔ျမန္းလည္းမသိရပါ။ ခုဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာသာ သိေနရတာပါ ..။ တခါတခါ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုေတာင္ ဘာျဖစ္ေနျမန္းမသိခ်င္ဘူး 😛 ။ အဲ႔လို မသိျခင္းမ်ားျဖင္႔ ျဖတ္သန္း မသိျခင္းမ်ားျဖစ္ ေသဆံုး  မသိျခင္းမ်ားျဖင္႔ နွစ္ပါးသြားခဲ႔ရတဲ႔ ဘဝေပါင္းမ်ားလွပါျပီ ။ ယခု လူ႔ဘဝမွာျဖင္႔ အသိဥာဏ္ေလးကပ္တံုး သိျခင္းမ်ား ရွိေအာင္ ၾကိဳးစားမၾကည္႔သင္႔ဘူးလား . မလုပ္သင္႔ဘူးလား ဆိုတာကိုေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ေမးရမဲ႔ အေျခအေနျဖစ္ေနပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ ေၾကာက္ေနတဲ႔ ေသျခင္းတရားကို ရဲရဲ ရင္ဆိုင္နိုင္ဖို႔ မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားက ခိုင္လံုေစမည္လဲ ။ လူတိုင္းေမးခ်င္တဲ႔ အရာျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္ .. ထိုေမးတဲ႔သူမ်ားထဲတြင္လည္း က်ေနာ္လည္း ပါပါမည္… ။ ထိုအရာသည္မည္သို႔နည္း …။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား က်င္႔ၾကံအားထုတ္ျပီး ပရိတ္နိဗၺာန္ကို စံဝင္သြားေစနိုင္တဲ႔ နည္းလမ္းပါ ။ ထိုနည္းလမ္းကို ဝိပႆနာ ဟု ေခၚပါသည္ ။ဝိပႆနာ ဟုေခၚေသာ အမွန္ကို ျမင္ေစတတ္ေသာ သစၥာဟု အနက္ရွိေသာ ဒုကၡကို ဒကၡဟု ျမင္ေစတတ္ေသာ အသိဥာဏ္ျဖင္႔ ပိုင္းျခားတတ္မွ မိမိဘဝ ျဖစ္စဥ္နွင္႔ ေလာကကို အမွန္ျမင္ျပီး ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္နိုင္ပါလိမ္႔မယ္ ။

ဝိပႆနာ .. မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းအရာပါမည္နည္း။ ( ထိုအရာကို ရွင္းျပဖို႔ က်ေနာ္ ဓမၼကထိက တရားေဟာဘြဲ႔ကို ယူျပီးမွ ျဖစ္နိုင္မည္ထင္ပါသည္ .. ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ေသျခာမသိျခင္းက သက္ေသျဖစ္ပါသည္။ ယခုေတာ႔ သိသေလာက္ ေျပာျပပါမည္။ 🙂 ) ဝိပႆနာမွာ သစၥာေလးပါ ရွိသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္ .. ။ ထိုတရားေတာ္မ်ားကို သံဃာေတာ္မ်ား က ထိန္းသိမ္းခဲ႔လို႔သာ က်ေနာ္တို႔ သိခြင္႔ရျခင္းပါ။ သစၥာ ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ ေမးခ်င္မိမည္ထင္ပါသည္. ။ သစၥာ ဆိုတာ အမွန္ဟု အနက္ရပါသည္ ။ “သစၥာရွိစမ္းပါကြာ” ဟု သံုးျခင္းဟာ “မလိမ္စမ္းပါနဲ႔ မွန္မွန္ေနစမ္းပါ”ဟု ဆိုလိုပါသည္။ သစၥာေလးပါ  ကိုလည္း ထပ္ျပီး သိခ်င္ေနပါမည္ …  ထိုသစၥာေလးပါ ဟူသည္

၁။ ဒုကၡသစၥာ

၂။ သမုဒယသစၥာ

၃။ မဂၢသစၥာ

၄။ နိေရာဓသစၥာ … ဒါေတြပါ …။

ဒီလို အမွန္တရားေလးခုမွာ … တစ္ခုခ်င္းကို သိသေလာက္ ေျပာျပပါမည္.။ ဒုကၡသစၥာ =ဒုကၡဟု အမွန္ျမင္ျခင္းပါ ။ သမုဒယသစၥာ = သံေယာဇဥ္ စြဲလမ္းျခင္းမ်ားျဖင္႔ ရွိေနျခင္းကို သိေသာ အမွန္တရားပါ။ မဂၢသစၥာ = ထိုသို႔ အမွန္သိေသာ ဥာဏ္  ကို ဆိုလိုပါသည္။ နိေရာဓသစၥာ = ထိုအရာေတြ ကို သိရွိျပီး လူ႔ဘဝၾကီး အတြင္းမွာ  ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမ်ားျဖင္႔ တည္းရွိေနျခင္းကို ရပ္တန္႔သြားေစတဲ႔ ေနရာ အမွန္တရား ဟု ဆိုလိုပါမည္။ နိေရာဓသစၥာ ကို နိဗၺာန္ဟုလည္း ေခၚဆိုပါသည္ .။ ထိုအမွန္တရားေလးပါကို လူတိုင္းသိခြင္႔ရွိပါသည္ ။ ထိနိုင္ ကိုင္နိုင္ပါသည္ သို႔ေသာ္ မသိေသးပါက မည္သို႔မွ် ထိကပ္နိုင္မည္မဟုတ္ပါ ။ ဒီအေၾကာင္းတရားမ်ားကို လူသားတိုင္း ေလ႔လာထားသင္႔ပါသည္ ။ တကယ္ေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ဘယ္အခ်ိန္ေသမည္ကို တြက္ခ်က္ မသိနိုင္ေသာေၾကာင္႔ ထိုအရာမ်ားကို ပိုင္နိုင္ေအာင္ လုပ္ထားသင္႔ပါသည္။

ေသျခင္းသည္ အခ်ိန္ မေရြးလာနိုင္သည္။ ေသျခင္းသည္ လူမေရြး ထိေတြ႔နိုင္သည္။ ေသျခင္းသည္ မည္သည္႔မ်က္နွာကိုမွ် မေထာက္ သူလာခ်ိန္တန္လွ်င္ ရက္ရက္စက္စက္ ျပဳမူတတ္သည္ .။ ေသလြန္ျပီးလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ဘာမွ် မလုပ္နိုင္ပါ ..။ ခုလိုလည္း ေတြးနိုင္မည္မဟုတ္ပါ ။ တရားမ်ားလည္း အားထုတ္နိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔အားမထုတ္ပဲ ေသျခင္းနွင္႔ ရင္ဆိုင္ရျပီဆိုပါလွ်င္ … ေနာင္မွ တတ ေနရတဲ႔ ေနာင္တ တရားက က်ေနာ္တို႔ကို အေမွာင္အတြင္းသို႔ ဆြဲေခၚသြားပါလိမ္႔မည္။

ေသျခင္းကို မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ က်ေနာ္အၾကံေပးခ်င္ပါသည္ ။ မိမိဘက္မွ မည္သို႔ေသာ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မွဳမ်ားျဖင္႔ ျဖတ္ေက်ာ္မည္လည္း ဆိုတာ ေတြးထားသင္႔ပါသည္ ။ မိမိရဲ႕ တေန႔တာမွာ အခ်ိန္အနည္းငယ္မွ် မပိုေပဘူးလား ထည္႔ေတြးၾကည္႔ပါ …။ တရားဘဝနာဆိုသည္ကို အျမဲတမ္းလုပ္ပါလို႔ တိုက္တြန္းေနျခင္းမဟုတ္.။ အခ်ိန္ပိုအတြင္းမွ မိမိစိတ္တည္ျငိမ္ဖို႔ကို ဦးတည္ျပီး လုပ္ေစခ်င္ပါသည္ ။ စိတ္တည္ျငိမ္လာျပီဆိုလွ်င္ မည္သူမေျပာေျပာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ မိမိသိလာပါလိမ္႔မည္.။

မည္သို႔ေသာ အက်င္႔ျဖင္႔ စိတ္တည္ျငိမ္ေအာင္ ၊ ေသျခင္းတရားကို အျပံဳးျဖင္႔ ရင္ဆိုင္နုိင္ေအာင္ လုပ္နုိင္မည္လဲ ေမးခ်င္ေနမယ္လို႔ ထင္ပါသည္။ ဟုတ္ကဲ႔ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေျဖပါမည္.။ က်ေနာ္႔ စိတ္ကူးအတိုင္းေျဖပါမည္ အလြဲအေခ်ာ္ရွိတတ္ပါသည္ ျပီးလွ်င္ ျဖည္႔စြက္ေပးေစခ်င္သည္။ ထိုအရာကို စတင္ဖို႔ …. ပထမ .. မိမိ နွာေခါင္းမွ ဝင္လာေသာ ေလကို သတိျဖင္႔ သိရပါမည္ … ထိုေလသည္ မိမိနွာသီးဝကို တိုးေဝွ႔သြားပါသည္ .. ထိုသို႔တိုးေဝွ႔ျခင္းကို သိျခင္း သတိျဖင္႔ သိထားရပါမည္ ။ ထို႔ေနာက္ ဝင္ေလအျပီး ထြက္ေလ ကိုလည္း ထို႔အတူ နွာသီးဝမွာ ထိျခင္းကို သိထားေအာင္ သတိထားရပါမည္ . ။ ထိုသို႔ ဝင္ေလ ထြက္ေလ ကို သတိမွတ္ေပးျခင္းျဖင္႔ သမာဓိကို ရေစပါသည္ ။ ထိုသို႔ သမာဓိ စိတ္ခိုင္ျမဲျခင္း ျဖစ္လာပါက . ဝိပႆနာ ဥာဏ္ဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ ျဖစ္၊ပ်က္ ရွဴ႕ျခင္းဘက္ကို ကူးေျပာင္းျပီး ေလ႔က်င္႔နိုင္ပါသည္ …။

ယခု စာဖတ္သူ က်ေနာ္႔မိတ္ေဆြမွာ ထိုသို႔ အေသးစိတ္ သိရွိခ်င္တာ ရွိနို္င္ပါသည္ ။ ဒီ႔ထက္ ပိုသိရွိလိုပါက ေမးနိုင္ပါသည္ …။ ယခုေတာ႔ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ေသျခင္းတရားကို ျဖတ္သန္းဖို႔ နည္းလမ္းတစ္ခုအျဖစ္ ျပန္လည္ေျပာျပျခင္းျဖစ္ပါသည္ .။ ယခုေလာေလာဆယ္ေတာ႔ မိမိစိတ္ကိုတည္ျငိမ္ေအာင္ ထားပါ .။ ထိုသို႔ ထားျခင္းျဖင္႔ ေလာကီ (လူမွဳေရး၊စီးပြားေရး) ေရာ ေလာကုတ္(တရားဘာဝနာ) ပါ အက်ိဳးျဖစ္ေစပါမည္ ..။ သို႔အတြက္ အခ်ိန္မလင္႔ေစခ်င္ပါ … ။ တကယ္တမ္းေတြးၾကည္႔မယ္ဆိုရင္ လူသားမ်ား သည္သာ ထိုအသိဥာဏ္ကို  ရရွိနုိင္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ရရွိတဲ႔ လူ႔ဘဝကို ပိုင္ပိုင္ အသံုးခ်နိုင္ၾကပါေစလို႔ အားေပးဆႏၵျပဳခ်င္ပါတယ္ … ။ သင္တစ္ေယာက္ ….. လုပ္ခ်င္တာ လုပ္နိုင္တဲ႔ လြတ္လပ္တဲ႔ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ ……………………..။

ေရလို ေအးလို႔ … ပန္းလိုခ်မ္းေျမ႔ပါေစ…………………….။

28-January-2011

ဘာေန

Advertisements

4 thoughts on “ေသျခင္းတရား

  1. ဖတ္ခဲ႕ဖူးတဲ႕နတ္မွီေတာရဆရာေတာ္ရဲ႕စာအုပ္ထဲကအေၾကာင္းအရာေလးကို မွတ္မိသေလာက္ေရးခဲ႕ခ်င္ပါ
    တယ္ ။ အတိအက်ေတာ႕မဟုတ္ပါ ။ ဒုကၡ နဲ႕ပတ္သက္ၿပီးဆရာေတာ္က ဒုကၡ ဆိုတာကို ဆင္းရဲျခင္းလို႕ပဲ
    ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကသိၾကတယ္-တဲ႕ ။ အမွန္ေတာ႕ ဒုကၡ ဆိုတာ (ဒု ခမတီတိ ဒုကၡံ ) မႏွစ္သက္ျခင္း လို႕
    လဲ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္တဲ႕ ။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို ဓမၼစၾကာသုတ္မွာ ဇာတိပိ ဒုကၡံ ၊ ဇရာပိဒုကၡံ ၊ ဗ်ာဓိပိဒုကၡံ ၊
    မရဏႏၸိ ဒုကၡံ ၊ သေႏၶေနရျခင္း ၊ အိုျခင္း ၊ နာျခင္း ၊ ေသျခင္း ေတြဟာ ဆင္းရဲေတြပဲလို႕ ဘာေၾကာင္႕ေဟာခဲ႕
    ရသလဲဆိုရင္တဲ႕ ၊ လူေတြဟာ ဒီတရားေတြကို အလိုမရွိလို႕ မႏွစ္သက္လို႕ပဲတဲ႕ ၊ ဘာေၾကာင္႕မႏွစ္သက္ရ
    သလဲဆိုရင္ သဘာ၀တရားကို သဘာ၀တရားလို႕ မျမင္နိုင္ၾကလို႕ပါတဲ႕ ။
    —— ဒါေလးဖတ္ၿပီး ေတြးၾကည္႕ေစခ်င္ပါတယ္ ။ စိတ္ညစ္တယ္ ၊ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္ုပ္တို႕စိတ္
    ထဲမွာ မႏွစ္သက္မႈေတြျဖစ္ေပၚေနလို႕ပါပဲ ၊ ေရွာင္လြဲလို႕မရတဲ႕ မႏွစ္သက္မႈေတြကို လက္ခံနိုင္ေအာင္ ေလ႕
    က်င္႕ထားနိုင္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ညစ္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းေတြ ေပါ႕ေလ်ာ႕သြားလိမ္႕မယ္ထင္ပါတယ္
    သူေတာ္ဓေလ႕မွာ မၾကာခဏ ေပ်ာ္ေမြ႕နိုင္ပါေစ ဓမၼမိတ္ေဆြ

  2. စိတ္ကိုျငိမ္းခ်မ္းသြားတာပဲ…………ကိုဘာေနေရ။

    1. ဟုတ္ကဲ႔ ေက်းဇူးပါဗ်ာ .. လူတိုင္းက လုပ္ရင္ ျဖစ္မယ္သိျပီး မလုပ္ျဖစ္ၾကတာပါ ..

leave a reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s